Lite orolig för vovven

sussisus

Trådstartare
Igår morse spydde Izor tre gånger enligt mamma, men sedan var han som vanligt hela dagen, åt som han skulle, och när jag kom hem från jobbet fick jag den sedvanliga hälsningen.:love:
Men idag vill Izor inte äta godis, och nu pratar vi om en hund som älskar sitt levergodis över allt annat! Som mer än gärna gör vad jag ber om när han ser att jag har godiset i handen.
Hans mage höll på att pipa och gnälla innan vi gick ut. På promenaden uppförde Izor sig som vanligt och hans avföring såg ut att vara okej.
Här hemma strosar han runt eller sitter och stirrar rakt ut i luften.
Det är något som inte stämmer.

Jag tror inte att det är något han har ätit för Izor är väldigt kräsen med maten (han skulle inte få för sig att äta hästbajs t.ex.).
Mamma tycker att det luktar illa ur Izors mun och hon funderar på om det är någon tand på väg - Izor är nu 1 år och 5 månader.
 
Sv: Lite orolig för vovven

Jag hade ringt vet. Har inte hunden ätit ngt som det verkar logiskt att han spyr över så...

Har aldrig hört att hundar skulle få dålig andedräkt av att sätta tänder men jag vet ej. Min vovve hade det inte i alla fall.
Däremot får de dålig andedräkt av tandsten...

Jag hade nog ringt vet. för säkerhets skull med tanke på hur många gånger han spytt. Ev. inflammationer i magsäck eller tarm är bra att upptäcka tidigt. Likaså kan han ha tuggat i sig ngt som inte kommer ut igen... stenar eller dylikt.
Lycka till!:)
 
Sv: Lite orolig för vovven

Izor är som vanligt igen, har ätit, druckit och gjort annat som han ska. Och vill ha godis igen.
Fast efter jag skrev första inlägget i denna tråd så var han väldigt "plåstrig" och ville att vi skulle gosa med honom (mycket mer än vanligt).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 536
Senast: AlmostEasy
·
Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 481
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Ja, bättre trådnamn kommer jag inte på och det är just hjälp jag är i stort behov utav. Några av er kommer kanske ihåg min tråd tråd...
Svar
4
· Visningar
1 110
Övr. Hund Jag (läs; vi) håller på att bli galen!! Såhär ser en vanlig dag ut: - Gnäll i väntan på morgonpromenaden. - Tillbaka från...
Svar
10
· Visningar
32 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp