S
Suss
Jag undrar hur ni betalar, kontant eller lånar ni pengar?
För mig känns det svårt att spara i hop pengar till en häst kommer ta lång tid.
Jag är nybörjare igen, har haft D-ponny men har nu haft ett uppehåll på 12 år och rider nu på ridskola, vad ska jag kolla efter?
Hästen måste vara trafiksäker, lugn, kunna lite hoppning, lite dressyr och kunna ridas ut själv...ska inte tävla men kanske ta med den till ridhus för att rida någon lektion...
Har tänkt med ett halvblod inte inte yngre än 10, valack hade tänkt ca 30.000
Men sen finns det människor runt om kring som säger köp billigt du kan få en bra häst för ca 10.000 alltså ett hyffsat utbildat varmblod?
Hur tänker ni?...Hur har ni löst det?
det är lättare att få i hop 10.000, samtidigt jag vill inte dra på mig nåt jag inte kan hantera!
// tusen tack på förhand för råd
Suss
För mig känns det svårt att spara i hop pengar till en häst kommer ta lång tid.
Jag är nybörjare igen, har haft D-ponny men har nu haft ett uppehåll på 12 år och rider nu på ridskola, vad ska jag kolla efter?
Hästen måste vara trafiksäker, lugn, kunna lite hoppning, lite dressyr och kunna ridas ut själv...ska inte tävla men kanske ta med den till ridhus för att rida någon lektion...
Har tänkt med ett halvblod inte inte yngre än 10, valack hade tänkt ca 30.000
Men sen finns det människor runt om kring som säger köp billigt du kan få en bra häst för ca 10.000 alltså ett hyffsat utbildat varmblod?
Hur tänker ni?...Hur har ni löst det?
det är lättare att få i hop 10.000, samtidigt jag vill inte dra på mig nåt jag inte kan hantera!
// tusen tack på förhand för råd
Suss