lite irriterad...

C

CarolineNSV

Nu känner jag mig lite irriterad så jag tänker skriva av mig här, det är ingen stor grej, men tillräckligt för att det ska ta upp onödig tid och onödig resa med bil till stallet.

Ja, min skötare var i stallet och skötte om hästarna nu på eftermiddagen, fick komma in vid 5 för de ville komma undan regnet. så jag hade inte behövt komma dit förrän senare och "natta" (ge dom kvällsfodret osv) hästarna.

Men jag åkte ut ganska nyss och kom hem lika fort igen.
En av mina hästars tidigare ägare (bestämt i måndags) skulle komma dit och hälsa på henne, och dessutom lämna över hästens pass som änligen kommit (skrivit kontrakt när jag köpte henne, så det är inte det att hon inte vill/kan lämna över det. tror jag :S) (passet har legat i hennes bil ett par veckor för att hon glömt köpa frimörke varje dag...)

Men iaf SMS hon nu en timme innan hon skulle komma ut och sa att vädret var äckligt och att det är inget roligt att klappa hästarna även om dom står inne....jag hoppar helst idag, för en annan finare.... öh, va? :crazy:

Jag har inte kunnat svara, för jag har inga pengar på mobilen. Men jag tycker inte man skall lämna sådan information per sms. Eftersom man inte kan garantera att man smsmottagaren ser det. Och hon har inte ringt upp när hon inte fått svar.

Det har varit regn hela dagen. Om man nu måste avboka tycker jag det kan göras tidigare! Istället för att jag ska gå och planera och lägga upp dagen efter det. Det hade väll vart en annan sak om man hade stallet utanför huset. Nu har jag inte jätte lång väg, men det är störande iaf.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: lite irriterad...

dryga folk som tror att man har all tid i världen kan man inte planera och om man nu gjort upp planer så får man följa dem eller så avbokar man i tid..gärna dagen innan. har varit med om liknande fast med hovslagare då jag suttit i två timmar och väntat och personen svarar inte när man ringer för att kolla vart de är.. visa respekt för andra människor.

Ja precis, tycker ju att denne kunde höra av sig tidigare på dagen. Eftersom det i stort sett varit mulet och regn hela dagen. Om det nu är en ursäkt? :S
Förstår inte riktigt argumentet där... Ja menar hästarna står ju i stall på kvällen och har tak över huvudet.
Jag misstänker det dykt upp något annat...

Det jag stör mig på mest är att jag vill ha Min hästs pass. (det var inskickat 2005 och hade kommit nu för några veckor sedan) och hon har "glömt" skicka det. Så hon VILLE komma och hälsa på hästen och föreslog själv en dag, så då var det ju bra tillfälle att lämna över passet.

Men, det är väll sånt man får räkna med?
Jag tycker inte man borde behöva det egentligen.

Jaja, det är väll som vanligt att man får ta tag i det själv.
Det känns som att det är bara att börja om från början. Ringa och höra när hon eventuellt ska komma ut till stallet eller skicka det där nedrans passet!
Tycker inte det vore så svårt att komma ihåg att köpa ett frimärke...

Kanske överreagerar jag ganska mycket. Men jag blir allför trött på folk ibland :D

Jag blir ganska irriterad när folk hör av sig sent och avbokar planerade saker... speciellt om det är en sämre ursäkt...:crazy: men det är ju så även i det vardagliga livet...ibland blir inte saker och ting som man planerat...Jag försöker numera att inte BRÄNNA bort energi på sånt jag inte kan göra nått åt ej heller på småsaker...men det är SVÅRT... man känner ju som att man kokar en aning under fontanellen:devil:...

Ja så är det ju. :)
Men jag tycker det hjälper att prata om saker, och "ventilera" sig. Känner mig lugnare sen. ;) behöver inte vara djupa disskusioner, mest bara tala om vad man känner för stunden :D

Senast ändrad av en moderator:

Skicka ett frankerat och adresserat kuvert till henne ;) Då kan hon sluta glömma frimärken!

Men.. Lät det inte som en korkad ursäkt?

Fattade på ditt inlägg som att överlämnandet av passet var själva huvudanledningen till besöket, inte klappa hästarna eller?

Dålig stil iaf att höra av sig så sent!! :devil:

Men.. Lät det inte som en korkad ursäkt?

Fattade på ditt inlägg som att överlämnandet av passet var själva huvudanledningen till besöket, inte klappa hästarna eller?

Dålig stil iaf att höra av sig så sent!! :devil:

Jo precis, jag kontaktade henne och frågade hur det hade gått med passet och om hon skickat det (mejlat en gång innan och frågat, men då inget svar).

Det första hon sa var att, hon hade glömt att skicka det...
och sen föreslog jag att hon kunde komma och hälsa på hästarna om hon hade lust. och det ville hon.
Hon kom även med förslaget att det var ju en jätte bra tillfällighet att räcka över passet...

Jag har inte hört någonting från henne sen hon skickade sms:et.

Vad ska man göra liksom, skicka ett kuvert med frimärke?
men vad säger att hon inte "glömmer" lägga det på lådan.

Nä, nu blir jag irriterad igen - hur svårt kan det va! :eek: :cool:

Och ja, en mycket korkad/dum/konstig ursäkt! Jag fick nästan skratta lite när jag stod och läste det i stallet. :rofl:

Fega människor kommer oftast med klena ursäkter genom sms.

Rakryggade människor håller det dom lovat! Och skulle mot förmodan något hinder komma ivägen, så RINGER man upp!

Jag gillar annars sms. Men INTE fegisar! :devil:

KL också, finns det nåt pass att skicka då?

Ja, jag hoppas verkligen det.
För ett tag sen började jag bli tveksam.

Men eftersom hon själv mejlade och berättade att passet kommit, så tror jag nog att det existerar.
Det handlar nog mest om lathet skulle jag tro.

Men jag ska skicka iväg ett mejl idag tänkte jag. Och se om hon svarar.
Annars ringer jag.
Tänker kräva att få passet nu, varför ska jag vara så snäll och tålmodig? :crazy:
Det är ju faktiskt min häst! :bump:

Nej det har jag inte.

Skulle det visa sig att det inte existerar, gör hon "kontraktsbrott".

Men jag är 99% säker på att hon har det. Annars skulle hon väll inte överhuvetaget meddela plötsligt att hon fått det.
(hon har även vart och hälsat på hästen vid 2 tillfällen innan.)

håll inte på att smsa och mejla om en sådan sak. RING personen ifråga istället så lär du få rakare svar.

Jo jag får väll göra det.
men tråden handlar väll mest om att det är ganska handlingsförlamande från hennes sida att inte skicka passet.
Men kanske lika från min sida eftersom jag inte ringt och tjatat (mer) då...

Jag ringer imorgon - så får vi se om hon kommer ihåg att skicka det då. Jag tänker be henne skicka det och ska hon komma och hälsa på hästen får hon göra det med vid ett senare tillfälle.

annars tänker jag personligen åka och hämta det.

Jag gav henne ca 2 veckor att skicka passet.
Sen hördes vi ju av per telefon, för att jag hörde av mig. Och jag undrade om passet. Hon skullde då skicka det, men som bestämt skulle hon komma och hälsa på hästen istället.

Så det blir för mig att höra av mig igen.

(Så, ja jag har ringt om den saken.)

tycker att passet skulle vara hos dej när det kom hem till henne.. bara en massa dåliga ursäkter man kan iprincip köpa ett frimärke vart som helst. tycker du skall vara på henne mer för passet är så pass viktigt i dagens läge. :P

japp. imorgon ska jag ringa. och vara bestämd! :D
jag har en viss tendens att bli lite snälldum hehe
Jag är väldigt blåögd tyvärr...

Jag lovar återkomma med info. när jag pratat med henne ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 891
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 117
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 871
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur