Lite hjälp?

C

CCorneliaa

Funderar på att starta i fälttävlan med min maxade D-ponny.
Kan i stort sett ingenting och ska börja träna lite nu för att kunna starta nästa år och har lite frågor.:)
- Min ponny är en Welsh Cob, kan det vara en bra ras eller är han för tung?
- Vad är viktigt att tänka på?
- Hur höga är hindrena i den lättaste grenen?
- Lite tips!

:bow:

Sv: Lite hjälp?

Om du tar fälttävlanskortet (vilket du måste för att få starta flt)så tror jag att du får endel svar på frågorna.

En Cob kan ju vara lite tung och inte lika snabbgalopperad som en fbl korsning..

Det tror jag inte, att han/hon är förtung.
Hindrerna i debutant är 70 cm. Men du måste ju ha flt-kortet, det går säkert att fixa på någon klubb. Det är ju bra att ha testat hos en tränare nångång så du kan få lite tips.

Tror inte att din häst är för tung i de lättare klasserna iaf. Debutant är ju inte så lång bana heller.
Det går att träna mycket själv. Ha lite fantasi när du rider ut;):angel:
Som sagt behöver du fälttavlanskortet. Sök tränare via ridsportsförbundet eller tränarportalen.
Lycka till

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 312
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka