Lite hjälp tack.

Sv: Lite hjälp tack.

Teorier har vi haft hur många som helst.

men alla har gått i sank. Idag var hon mycket bättre dock. Men det är ju ingen garanti för att det kommer att vara. =/

Det är säkert något alldeles lätt och uppenbart men man är för nära för att se det.

Troligtvis kanske inte jag (vi) är tillräckligt tydliga med vårat ledarskap som ihop med det som skrämde henne fick henne att bli såhär.

Som sagt teorier har vi massor men inga resultat.

Ja, ledarskap är ju en väldigt modern "icke-diagnos" ;)
Hur menar du att "bättre ledarskap" skulle kunna bota panikrädsla?

Funderingen är väl mest att hunden helt enkelt inte fått förtroende för oss än. Det är det jag menar med inte tillräckligt tydligt ledarskap.

Vi är alltid lugna och iallafall i vårat tycke tydliga eller också har vi haft väldigt lätta hundar att ha att göra med. Man börjar ju tvivla ganska rejält på sig själv när man tappar fotfästet så och inte kan komma på hur man ska gå vidare.

Idag var hon bättre och efter promenaden under dagen så kopplade jag henne precis innan vi skulle gå in.
Är sjuk idag med feber och snorig näsa så jag tänkte jag testar att koppla istället för att lyfta och hunden gick in som aldrig förr. Nu har vi testat 3 ggr att koppla precis innan vi går in och det verkar fungera. Hon är mycket lugnare. Just nu ligger hon inne i vardagsrummet under bordet och snarkar :)

Här ute hos min mor så behövs inte koppel då hon bor mitt i urskogen (typ) med kanske 2 bilar som passerar i veckan.

Får köra på koppelgrejen ett tag till och se om det håller i sig. :)

Det kan inte vara så då att hon har fått en el-stöt? Vissa hästar och katter blir ju lätt "uppladdade" så att man får sig en stöt när man klappar dom, hon kanske får en stöt av något annat? Har din mamma något speciellt golv i vardagsrummet som kan "ladda upp" henne?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 096
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 512
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka