Lite hjälp tack.

F

fancyfree

Det finns olika sadlar till olika grenar, men för det mesta så kan jag inte se skillnad på dom :crazy:

Finns det någon hemsida någonstans där skillnaden mellan alla dessa sadlar förklaras, eller någon som har lust att berätta lite?

Sv: Lite hjälp tack.

ja e inte heller så jätte duktig på de där me sadlar men nåra vet ja.

reiningsadel: är mer lutat alltså är de som man sitter lite i en uppförsbacke.

ranchsadel: har ett tjockare horn och är VÄLDIGT tung sen vet ja inte så mkt mer om den.

ropingsadel: har ett högre/längre horn och runda stigbyglar.

showsadel: ser du säkert skilnad på. den är mkt mer utsmyckad me sliver o sånt än va andra sadlar är;)

nu skrev ja bara de ja visste de viss säkert mkt mera saker som man kan se:) men hoppas de va till nån sorts hjälp:banana:

Tack, det var det absolut. Showsadlar kan jag se, men vem kan inte det :D

okej va bra då:bump: hade du tänkt o köpa en sadel lr?:angel:;)

Nope, hästen först kanske. Men det dröjer ett tag det också, tänkte bara att jag skulle skaffa mig lite w-sadelkunskap :D

okej hehe ;) aa de ealltid bra men ett tips ta dit en vettig sadelprovarae sen när du ska skaffa enoch ta inte en reiningsadel dom tycker iaf inta ja e bekväma
:d;)

Självklart ska jag göra det, för hästens skull.. Jag vet inte om det var en barrel race eller pole bending sadel som såg såå bekväm ut, snygg också. Ska kika runt lite ;)

de kan de nog va den e nog jäkligt bekväm o galopera i! om man tänker på grenen så borde den ju vara de
:idea::D

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg