Lite hjälp att tyda bestraffning

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
satt och kollade vilka som fått böter mm på travsportens hemsida och då var det en kusk som idag på axevalla fick 200kr i böter för : för förseelse av ordningskaraktär.
Nu undrar jag vad sjutton det innebär?

Sv: Lite hjälp att tyda bestraffning

Det låter ju som någon mindre grej, t.ex. värmt utan vita byxor eller liknande... Fast jag har aldrig hört något liknande förut?

undrar om det kan vara nånting med utrustningen?
har också sett att det står så ibland och en gågn när jag kollade så stod det inom parentes vad det var fast jag har glömt det nu..

Ordning...
För sen att defilera? Eller något annat som stör ordningen...:crazy:
Bara spekulerar dock...

Ordning...
För sen att defilera? Eller något annat som stör ordningen...:crazy:
Bara spekulerar dock...

nej, det kan det inte vara. Då hade det stått : 200 för sen ankomst till defilering.
Pappa trodde det kunde ha med att göra att man typ skällt på startpersonar eller annan funktionär. Men det är ju också bara spekulationer... står inget om det i reg heller vad jag sett.

Jag är ganska övertygad om att det rör sig om samma som jag fick samma bötesbelopp för på Eskilstuna: kört utan stänkskydd. :angel:

Jag skulle gissa på värmt mot defilering, defilerat med uppcheckad häst när man inte ska eller något annat "litet".

Olämpligt uppförande mot funktionär är mycket dyrare.

Jag är ganska övertygad om att det rör sig om samma som jag fick samma bötesbelopp för på Eskilstuna: kört utan stänkskydd. :angel:

Det behövdes inga stänkskydd i går. Banan var torr och bra!

stänkskydd på lätt bana där det under hela dagen varit strålande väder :p tror knappast att man beordrat stänkskydd när banan var som en höst/vårbana. Superfin var den

Kollade i några resultatlistor och det verkar vara olika grejer, förseelse av ordningskaraktär kan vara;
Sen anmälan av strykning, otillåten reklam, ej använt stänkskärm, felaktig framkörning till bilen och säkert andra grejer också.

Medan jag tittade hittade jag en (proffs) som hade fått 16.000 spänn i böter och avstängning i 2 dagar för felaktig drivning. :eek: Inte lite han måste ha drivit!

Medan jag tittade hittade jag en (proffs) som hade fått 16.000 spänn i böter och avstängning i 2 dagar för felaktig drivning. :eek: Inte lite han måste ha drivit!

Bötesbeloppet brukar väl grundas på prissumman i loppet. Det var förmodligen ett större lopp då...

antagligen så var det ett lopp med väldigt höga prispengar. Betyder inte kusken drivit mer än någon som fått 1200 i ett "vanligt" lopp.

vilket löp var det förresten? :angel:

Kriteriet förra året.
Det var visst 3 dagars avstängning, inte 2 som jag skrev.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 214
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: The Beast
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 581
Senast: Johannna1
·
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
2 021
Senast: Meglio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka