Lite hjälmar (ventilation)

S

Supersonic_

Är det någon som har eller har sett dom här hjälmarna IRL?

3109105213_5transformersvart.jpg

KavalkadeCapBlack.JPG

609%2001AiroCoolBlack.jpg

Dom nedersta bilderna är samma hjälm. Kavalkade aero cool, den första är en Las transformer.

Är ute efter en hjälm med bra ventilation till sommaren :D Helst lika bra som speed air, men plånboken är inte så sugen på det. Eller någon helt annan hjälm, tips?

Sv: Lite hjälmar (ventilation)

Jag har sett båda IRL, packade upp den understa modellen igår. :p
Jag skulle heeelt klart välja den första du lagt in bild på. Den är lätt (den andra är rätt tung) och mycket snyggare än den andra.

Verkar det som att den fläktar på bra på huvudet? :D Som det ser ut verkar den ha ganska stor ventilations-grej där framme?

Är det någon som har eller har sett dom här hjälmarna IRL?

3109105213_5transformersvart.jpg

Jag köpte den översta (bilden) på GHS och är jättenöjd! Så himla bekväm, lätt och INTE för varm. Perfekt då det går att reglera stl bak så man kan göra den lite större till vintern med mössa under. :D

Vad köpte du för storlek på den och vad har du i vanliga fall? :D såg att Medium var ca 56-58, jag ligger på 55-56, undrar om den blir alldeles för stor?

Jag tog 60 (:angel: stor skalle, stor hjärna = smart :angel:) men den går lätt att reglera som sagt. Hmm, svårt när du är sådär mittimellan..

Hjälmen "in action" :D

47285_1209929186.jpg

jag har haft värsta problemen med att hjälmen ramlar ned framför ögonen när jag hoppar, men det gör inte denna :love:

Det sägs att ju smartare man är desto mindre hjärna man har man. :p

men då borde ju höns vara smarta o de är ju bland de mest korkade som finns :p

Den först hjälmen är snyggast, men storlekarna är skumma.

Studien är på människor. Ju smartare man blir desto mer krymper hjärnan av någon underlig anledning. Var dock säkert 7 år sen jag hörde om det.

jah har den översta lamicellen.
den är superskön och jätte bra
ventlinerad! Kär i den!

köpte den i gbg men gav nog 890 tror jag :)
Köpte min hos ho*ze. Är helt störtkär i den.
Rider hellre i den en i min JW! :O

En sån Lami-cell har jag! Me love! Jag (som alltid ser ny duschad ut) är tillåmed torr i håret efter ett dressyr pass! ;) Skit bra! Köpte den på Charlies för typ 4-5veckor sen (kanske mer?)

jättebilligt ju! kanske man skulle fundera på att köpa då..

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 616
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när...
2
Svar
23
· Visningar
3 416
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand