C
cerrox
märkte för ca 2 veckor sedan att hästen min hade fått någon slags muskel(?)knuta på utsidan av ena bakbenet. den vart mjuk & då vart den ca 1*1 cm stor, buktade kanske ut ca 3 mm. noterade det. men hästen visade varken värme, ömhet eller liknande. så jag tänkte att han måste ju ha fått en spark(?) eller nått sådant. har masserat med linement varje dag. annars har jag ridit som vanligt, inga förändningar, har dock vilat snart en vecka pga min sjuka.
idag märke jag en förändring på denna knuta. idag vid insläpp kändes den större & varm. dock ingen ömhet eller tecken på att det skulle göra ont eller nått liknande. men man noterar ju att det har förändrats. fortfarande mjuk, men den såg större ut ca 2*2 cm & buktade kanske ut 5 mm.
liten ritad bild, ska föreställa vänster bakben sedd från utsidan den röda x plutten = knutan.
vad kan denna knuta vara för något? vill höra era funderingar kring detta.
idag märke jag en förändring på denna knuta. idag vid insläpp kändes den större & varm. dock ingen ömhet eller tecken på att det skulle göra ont eller nått liknande. men man noterar ju att det har förändrats. fortfarande mjuk, men den såg större ut ca 2*2 cm & buktade kanske ut 5 mm.
liten ritad bild, ska föreställa vänster bakben sedd från utsidan den röda x plutten = knutan.
vad kan denna knuta vara för något? vill höra era funderingar kring detta.