Lite frågor

S

Silfurfaxi

Okej nu är det såhär att jag har planer på att börja med hoppning men har lite frågor så att jag vet vad jag vill göra :idea:

Måste man börja gå ridskola för att få ngn licens eller vad man ska ha för att få tävla ?

Och är det jättesvårt att följa en hoppbana ?

Konstiga frågor jag vet men jag får vell skylla på att jag håller på med isisar :grin:
Men vet inte längre om det är de jag vill hålla på med för att jag tycker att hoppning är roligt!
De är vell i alla fall de frågorna jag kommer på just nu men kommer kanse fler senare ..

Sv: Lite frågor

Innan du börjar tävla så måste du gå en kurs där du får skriva ett prov för att få ett Grönt kort. Det är obligatoriskt att ha grönt kort för att få tävla. Efter det om du ska hoppa träningstävlingar (clear round) så behöver du inte mer. Men om du ska hoppa Lokal så måste du skaffa ryttarlicens. Om du ska gå hoppa Regional tävling, så måste du ha hästlicens och ryttarlicens tror jag det är.

Man kan se om vissa ridskolor / ridklubber har. Jag gick min för evighet sen. Fast då var min mamma tvungen att ta med för jag var för liten. Tror det är 13 som är minsta åldern. Annars får någon föräldrar ta med dig.:)

Kontakta närmsta ridklubb!
Många har en kurs om året eller när det finns många intresserade.
Annars vet dom nog vilken klubb i närheten som har kurser.

Okej tack ska kontakta ridklubben idag då så får man se vad de säger :)

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
350
Senast: tara
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
707
Senast: Squie
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 439
Senast: ildiko
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka