Lite frågor

T

toketossan

Hejsan!
Hur ofta behöver man betala in till försäkringen, är det varje månad? och hur mkt tror ni försäkringskostnaden är i månaden på en 17 årig arabkorsning?
Undrar också om det är inbetalningar varje månad på hästpass också?
Vad kostar det på ett ungefär att vetrinrärbesiktiga en ponny?

Tacksam för svar

Sv: Lite frågor

17åringen är det väl på gränsen att du får nyförsäkra. Olika bolag har olika betalningssätt, antingen en gång per år eller en gång per månad.

Hästpasset är en engångskostnad.

Beror på veterinär och hur mycket som ska göras. Om du gör den ute i stallet eller åker in till klinik.

Håller med ovanstående om din hästs ålder...Agrias gräns går vid 15 vid nyförsäkring, vad de andra går på för gräns vet jag inte...men skulle tro det är likartat. Men om betalning så kan jag säga så här: man får välja om man vill betala helår, halvår eller månadsvis. Om nu hästen är för gamal för försäkring så kan du ändå lägga undan månadsvis till ett särkillt konto så du har nån summa för oförutsedda utgifter...Typ om försäkringen kostar 200:-/mån, så lägger du bara undan 200 åt dig själv/mån..och rör ej dessa pengar förräns det verkligen är behov.

Senast ändrad:

De flesta har väl ingen gräns, men ju äldre häst, dessto dyrare, eller har jag fel?

Ja, du har fel. Det är inte dyrare att ha en äldre häst försäkrad än en yngre, men bolagen har åldersgränser för nytecknande av försäkringar när det gäller äldre hästar. Hur stor premie man får betala beror på hur högt hästen är försäkrad och ras.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 063
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 408
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 992
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar