Lite frågor

S

SweetMelody

Ska iväg till Hööks nån dag och köpa lite grejer, men jag tänkte fråga om lite tips från er som redan har sakerna. Kan ni berätta mer om vad ni tycker om nappachapsen (de långa) och så manchesterridbyxorna.

Och just det, dom nya skorna från Graninge, hur är dom?

har inte sakerna men har hööks 10 min bort så jag ahr väl kanske kollat och klämt på d mesta en sådär 100 ggr... :angel:

nappachapsen verkar mjuka och goa, följsamma..
byxorna hmmm....har jag nog inte pillat på... :eek:
skorna e SÅ snygga...och verkar bekväma...

Jag har de blåa och bruna manchesterridbyxorna- de är jäääättesköna! Dock lite korta i benen och lite "konstiga" i töjbarhet och storlek egentligen, men de passar mig bra ändå. Och man har ju chaps/ridstrumpor så det syns ju inte att de är lite korta i benen. För mig handlar det om ca 5 cm bara.

De är värda sitt pris iaf.

Okej, kan du försöka förklara lite hur materialet är? Har aldrig sett nappa vad jag vet.. Är det dragkedja på dem?

Närå det är ju ingen fara om de är för korta, syns ju inte. Hur är de i storlekarna då?

Min medryttare hade köpt ett par manchester ridbyxor därifrån, men dom var helt ostretchiga i tyget. Hon verkade inte alls speciellt förtjusta i dom just därför.
Dom var obekväma när hon red.

Hon fick ta en större storlek än vad hon brukar ha på sina.

Men det kanske beror på hur man är byggd om dom passar eller inte.

De är väl normala i storlekarna tror jag. Kanske lite vida förresten. På mina andra 38:or så är de tajta, dessa är det lite tyg kvar på. Men jag är supernöjd iaf, och min kompis har också såna brallor, hon tycker också dem är jättesköna.

Men det är som hon här uppe skrev, att de är inte direkt jätte-stretchiga.. Men jag gillar mina! :D

Här är jag i dem förresten :cool: :
Bild

oki...
nappa är väldigt mjuk och "böjbart" typ som skinn/mocka chaps som redan när man köper dom är ordentligt ingådda.
du behöver alltså inte gå runt som en stelopererad pingvin i flera veckor...Mjuka alltså.
jepp de är dragkedja i dom.

VÄLDIGT snygga e dom oxå...

Ah det låter superbra ju! Nu är jag riktigt sugen på att åka dit :D :bow:

Jag har de bruna manchesterridbyxorna, sömmen har börjat spricka runt "skoningen" samt att dom var lite konstiga i storlekarna.

Hur länge har du haft dom då? Hur mycket rider du i dom och har du dom när du gör stallarbete och sånt? Hur är hållbarheten annars?

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 718
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar