lite frågor ännu en nybörjare

M

Mifellen

Hej!

Jag funderar på att ställa upp i en prova-på tävling om ett tag.
Måste man ha träns? (jag rider i repgrimma)
Måste man vara medlem i en ridklubb?
Vilka papper måste man ha, och vad kostar det?
Mitt varmblodssto har hästpass, men det räknas inte som licens va?

Tacksam för svar!

Sv: lite frågor ännu en nybörjare

När det gäller en Prova på distans så kan reglerna vara olika beroende på om det går tävlingsklasser samtidigt eller ej.
Är det bara en PP som en klubb arrangerar utan tävling så får klubben själv bestämma regler för "papperna". Då måste man fråga vad som behövs.
Är det tävlingsklasser samtidigt så måste ryttaren vara medlem i en ridklubb, ha grönt kort och ryttarlicens.
Hästen måste vara vaccinerad och ha "gula tävlingsboken". Hästen behöver ingen licens för tävling upp till 50 km.
// Linda

Rider du normalt i repgrimma så bör det inte vara någon som stoppar dig på en tävling. Tag med ett träns utifall.

hur vet man om det anordnas någon prova-på i närheten? Jag har tittat på jättemånga sidor men har inte hittat.

Det har inte kommit ut några propositioner för nästa år.. men när de kommer ut kan du så kan du se dem på ridsportförbundets hemsida och distanslistan.com

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 338
Senast: lizzie
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 051
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 516
Senast: Pyrran
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 971
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar