På min Hyundai har jag i alla fall för mig att det funkar så.Larmet fortsätter väl inte om du stoppar nyckeln i tändningslåset och vrider om? Men det kanske inte gäller alla bilmodeller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På min Hyundai har jag i alla fall för mig att det funkar så.Larmet fortsätter väl inte om du stoppar nyckeln i tändningslåset och vrider om? Men det kanske inte gäller alla bilmodeller?
Borde inte även fjällsjöarna ha blivit liiite varmare i detta varma väder? Eller är det bara så att isbitarna är lite mindre då?
Man lämnar den i tändningslåset. Bilen parkerar man bredvid filten på stranden.Var gör man av bilnyckeln?
Gör man verkligen det? Jag förstår så klart att man helst inte vill förstöra den elektriska funktionen i nyckeln, men inte bli man väl strandsatt om den elektriska saken går sönder. Det är ju (väl?) fortfarande en nyckel som går att använda manuellt.
Man lämnar den i tändningslåset. Bilen parkerar man bredvid filten på stranden.
Gör man verkligen det? Jag förstår så klart att man helst inte vill förstöra den elektriska funktionen i nyckeln, men inte bli man väl strandsatt om den elektriska saken går sönder. Det är ju (väl?) fortfarande en nyckel som går att använda manuellt.
Den ena måste ha ett nyckelkort i medan den andra känner av att "nyckeln" finns i bilen, om den så ligger i fickan eller handväskan.
BMW?
Jag har aldrig funderat på om det finns något tändningslås för nyckel (eller för all del någon nyckel inuti fjärrkontrollen). Har varken bil eller nyckel tillgänglig, och måste givetvis stilla min nyfikenhet direkt :-p
Jag har BMWBMW?
Jag har aldrig funderat på om det finns något tändningslås för nyckel (eller för all del någon nyckel inuti fjärrkontrollen). Har varken bil eller nyckel tillgänglig, och måste givetvis stilla min nyfikenhet direkt :-p
För övrigt så är det där "nyckeln tillräckligt nära" väldigt bekvämt fram till den dagen man lägger den på något "lämpligt" ställe innan man kör iväg, och sen hinner glömma bort var innan man är framme...
Ojjjjjj Tur att jag inte har sådär i alla fall.BMW?
För övrigt så är det där "nyckeln tillräckligt nära" väldigt bekvämt fram till den dagen man lägger den på något "lämpligt" ställe innan man kör iväg, och sen hinner glömma bort var innan man är framme...
Ojjjjjj Tur att jag inte har sådär i alla fall.
Såhär ser min ut i alla fall. Läckert pris....sedan vill säkert BMW ha lite för besväret att omprogrammera ocksåÄh, ska jag behöva ge mig till tåls till imorgon för att reda ut om bilrackaren har något man kan vrida på eller inte?
Fick åtminstone svar på att det inte finns någon form av nyckel till dörren om fjärrkontrollen dör. Här går jag med vattentät mobil och tror att jag är göteborgssäkrad