Lita på hingsthålllaren!?

fettso

Trådstartare
När vi lämnade Kaela hos hingsten för ca 1,5 vecka sedan så körde vi enormt fel(resan tog 5h ditvägen)+ att vi hade båda barnen med oss 2 och 4 år.
Det ösregnade när vi kom fram(ja hela vägen dit o hem också),hade inga riktiga regnkläder med oss,så vi stannade endast ca 30 min.

Vi hann liksom inte kolla in stället ordentligt, vi var mest blöta och kalla.
Fick släppa Kaela i en liiiiten MKT nedbetad hage, inget hö.
Där fanns dock spår av gammalt hö på marken så jag hoppas att dom stödfodrar henne då hon är väldigt svårfödd.
Dom skulle släppa in hingsten till henne nästa dag.
Hon började ju brunsta direkt dagen därpå och nu väntar vi ju på UL.:bump:

Kan man lita på att hingsthållaren matar och tar hand om henne ordentligt??
Eller ska jag fråga nästa gång jag ringer??
Där fanns ju inget skydd heller och det har regnat MKT på sistone.

Sv: Lita på hingsthålllaren!?

Jag tycker du ska fråga om du känner dig osäker. Det är ju inte roligt att inte veta hur det står till. Man vill inte gå och oroa sig i onödan. Så fråga du, dom förstår nog att du är rädd om din häst :)

hoppas att det tar sig nu då, så att det kommer ett litet föl senare :)

:bow:Ja det hoppas jag med!!!:love:
Ska ringa dit imorgon,hon ska Ultraljudas i slutet av nästa vecka!!

:bow:Ja det hoppas jag med!!!:love:
Ska ringa dit imorgon,hon ska Ultraljudas i slutet av nästa vecka!!

Vad spännande, får hålla tummarna att det blir nåt nu då! :) Önskar jag hade ett sto också, så man kunde få sig ett litet föl.

Om Bjartur står hemma hos sina ägare så tror jag att du kan lita på att de tar hand om ditt sto under tiden hon är där, inklusive eventuell stödfodring. Jag har en granne som hade sitt svårfödda sto där på betäckning för några år sedan och hon var då tjpck och fin när hon kom hem igen.

Dessutom har jag min unghingst i flocken hos dem, och han har då varit lagom tjock alla gånger vi varit dit än så länge.

Du kan känna dig väldigt lugn, Bjarturs ägare är mycket presentabla människor som aldrig skulle få för sig att inte ta tillvara på ett sto på rätt sätt. Men ja det finns ju drägg. Men i detta fallet tror jag inte du behöver oroa dig, risken är ju dessutom att om Kaela stressar så lär hon inte ta sig heller, och då blir hon ju kvar längre, då lär de märka om något är fel.

Har ju som sagt själv en Bjartur-avkomma så jag har varit i kontakt med hanses ägare, har endast gott att säga om dem.

Har också sto hos hingst, dem litar jag till 100 på, har även en bekant som arbetar där som kollar till henne.

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 862
Hästhantering Jag har chans att ge min häst lite sällskap i hagen. Vilket jag så klart helst vill, men det finns ju så klart lite bekymmer... Ska...
2
Svar
35
· Visningar
4 046
Senast: mackan
·
B
Ekonomi & Juridik hej! nu behöver jag lite hjälp här, köpte en häst förr förra hösten av en galopptränare, hästen var en 2årig hingst och jättetrevlig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 523
Senast: Sammet
·
Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka