vilse

Trådstartare
Någon som vet hur noga de är på längdkontroller på Liseberg?

Funderar på att ta en tur dit med barnen, men yngsta är inte mer än 88-89 cm... 90 cm är gränsen för de flesta karuseller.
Hon kommer åka med vuxet sällskap alltid.

Mäter de ordentligt, eller räcker det att jag beställer hem två barnåkband så litar de på att jag har koll?

Funderar på att ta en tur dit med barnen, men yngsta är inte mer än 88-89 cm... 90 cm är gränsen för de flesta karuseller.

Mäter de ordentligt, eller räcker det att jag beställer hem två barnåkband så litar de på att jag har koll?

Nu vet jag inte hur det är just på Liseberg (har aldrig varit i varken Gbg eller på Liseberg någon gång).
Men iaf på Grönan är det inte noga, vad jag sett iaf.
Dels har hon ju skor på sig hoppas jag ;) Och det gör ju typ 1 cm.
Men iaf på Grönan verkar de neka vid typ 85-86 cm. Alltså när man är "tydligt" under 90 cm.

De kontrollerar med mätsticka, var där med systerdotter på typ 87 cm för några veckor sen. De karuseller där man ska va 90 var kört för hennes del.

Är din dotter 89 är det kanske mer lugnt dock, särskilt om hon har skor på :)

Köp platåskor eller skaffa extra sula i skorna :angel:

Vet att dom är noga åt andra hållet, för ganska många år sedan så va det en attraktion min far inte fick åka för att han va 2 cm för lång. Så dom är ganska petiga

Jag hoppas att de mäter ordentligt.
Skälen till mått-krav är säkerhet.
Barnet ska ha nytta av säkerhetsanordningarna på karusellerna.

Märkligt av dig att inte vilja se att de har barnets säkerhet för ögonen?

När vi var där förra året så var personalen väldigt noga med att mäta på varje attraktion.
Även när vi varit på Skara Sommarland och Halmstads äventyrsland så har de varit noga med att mäta.

Men på många karuseller så är det en minilängd om de åker själva, men ingen begränsning om vuxen åker med.

De brukar vara väldigt noga och de har en mätsticka utanför de karuseller som har längdgräns. Går barnet under 90-gränsen så får de inte åka med. Gränsen finns av en anledning...

Dom är väldigt noga. Dock så finns det en hel del grejer att åka ändå för dom små.

Efter prat med Bvc så borde hon ligga på 92 cm om hon följer sin kurva som hon gjort innan. Risken är såklart att frångått den lite - men då ligger medel för hennes ålder på 90 cm. Och så mycket tvivlar jag starkt på att hon frångått sin kurva :)

Alltså min erfarenhet är att det beror lite på hur noga de mäter. Lugnare karusell: mer slack. Men det verkar ju som att det löser sig oavsett.

De brukar vara noga med att mäta. Gå till kundservicen och be dem mäta den yngsta. Då får hon uppmätt längd angiven på ett armband så vet ni (och personalen) vilka karuseller hon får åka.

Efter prat med Bvc så borde hon ligga på 92 cm om hon följer sin kurva som hon gjort innan. Risken är såklart att frångått den lite - men då ligger medel för hennes ålder på 90 cm. Och så mycket tvivlar jag starkt på att hon frångått sin kurva :)
Ta på dojorna och mät med bok och tumstock så vet du exakt och om det är värt att åka dit.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 999
Senast: zarmino
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 266
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 427
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix