Lipton 779

Lahtel

Trådstartare
Jag har sökt på nätet men inte hittat någon info om Lipton 779. Någon som kan berätta? Eller har länkar? Lever han?
Det verkar finnas många unga avkommor till salu i allafall.

Sv: Lipton 779

Han togs ur avlen för några år sedan. Det är det jag vet.:angel:

Har också ´letat info om honom, men det var magert. :(
Ingen som har nån bild eller hemsida där han står?

Enligt artikeln nedan verkar han fortfarande vara aktiv i ponnyaveln?
När jag sökte på honom fick jag upp annonser med hästar e honom födda 2005. Det var därför jag blev så förvånad när jag inte hittade något på asvh.

Väldigt skum story i artikeln. Var det Assarsson som ägde honom då han blev beslagtagen i Falsterbo?

Lite konstigt att han fortfarande är i avel för han blev ju nerklassad till C.
Det som var konstigt i storyn var även att det stod att de köpte tillbaka honom 95. Jag var hos Cales för 2-3 år sedan och då stod han på station där ju...

Lipton är en hingst som det "stormat" omkring till och från.

För att börja med beslagtagandet nere i falsterbo för många år sedan- det reddes upp, och hästen lämnades åter, det sköttes mycket osnyggt av myndigheterna!

Lipton är inte så värst mkt använd i ponnyaveln tidgare år iallfall, om han används numera har jag ingen aning om.

Tror att han skänktes tillbaka till en av sina gamla ägare när han sänktes till C.

Vad jag vet så har han en RP sto som är stamboksfört f.1999, mamman är Silverlea Busy Lizzie RNF 2032 som är mor till den godkända NF hingsten Miclas Curt Cobain RNF 154

Miclas Courtney Love RP 1123

har tyvärr inga avkommor till henne som jag vet av eller vad hon har gjort för nånting

Jag skrev inte att han INTE använts alls i ponnyaveln, utan sparsamt...
Är väl "bekant" med den fantastiska Courtney love,en underbar hopp-ponny!!!

Nej det vet jag väl att du inte skrev ;)

Ville bara upplysa trådskaparen om denna ponny. Vet du om hon har använts något i aveln ännu?

Mig veterligen har hon endast en avkomma,född 2003., men vilken avkomma!

Miclas Metallic, visad med poängen 8-8-8-8-7, hade 9-8 på löshoppningsprov.

Han har en helt otroligt meriterad stam- jag är så nyfiken på vad denna herre kommer att prestera i framtiden:banana:

Gammal tråd, jag vet men tänkte bara upplysa om att Lipton står kvar hos Elin (se artikeln som var länkad längre ned) och har precis fått två föl till nu för några veckor sen.

Om jag inte är felunderrättad så avlivades Lipton i våras. Har för mig att det berodde på åldern. Han höll inte hullet och va mkt sliten. Tror att han betäckte något ponny sto hos Elin så sent som förra året. Verkar som han gjorde en bra insats i ponny aveln!

Lipton är mest troligtvis inte avlivad. Jag har pratade med Elin i början av sommaren och då levde Lipton i allra högsta grad. Så jag tror iaf inte att han är avlivad...

Lipton har ju avlivats, han fick cancer har jag för mig.

Jo, Lipton är avlivad, för en-två månader sen. Jag hade inte pratat med Elin på ett tag så jag hade missat det. :p Men fina bebisar fick han i af.. Bilder kommer så fort jag stoppat in dem från kameran.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 404
Senast: Sezziyanen
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 900
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: Soapbubble
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka