Linjeavel på travhästar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare RussPuss
  • Startdatum Startdatum
R

RussPuss

Jag ska skriva ett arbete om aveln på travhästar med framförallt linjeavel som bas, vad är er erfarenheter och synpunkter om detta har ni några bra sidor eller något annat att dela med er av. HAr travet blivit bättre av linjeavel?

Cissi :bump:

I princip alla travhästar är idag linjeavlade. Speciellt på Stars Pride, han finns i nästan alla hästar. De blir ju bättre och bättre, men jag tycker man borde vara med nogran med exteriören än vad man är idag.

Linje avel är nog både bra och dårligt.
På kallblodsidan så är det vissa kombinationer som verkar fungera mycket bra, andra inte.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 811
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar