Linjeavel (heter det väl)

_Runaway_

Trådstartare
Läste en artikel för lääänge sen om linjeavel. Men kommer knappt ihåg nånting. Vad uppnår man med linjeavel? Om jag förstått rätt så betäcker man ett sto tills hon får ett stoföl, sen betäcker man fölet (eller ja det unga stoet då) med sin pappa. Sen när hon i sin tur får hingstföl så ska han efter några år betäcka sin mamma och så vidare :confused: Vad är "poängen" med det hela?

Sv: Linjeavel (heter det väl)

Linjeavel är när man korsar besläktade indivier. T ex Briar är linjeavlad på Utrillo 432 som är hans farfarsfar och morfarsfarfar.

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 391
Senast: alazzi
·
Islandshäst Har en idé om vilka hingstar jag skall använda iår, men har inte helt bestämt mig och vill ha lite tips. Både äldre och unga...
Svar
1
· Visningar
2 120
Senast: Gimlan
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023