• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare spindel_17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 625
S

spindel_17

ska jag andvända värmande elr kylande elr både o på mitt stela fullblodsto(23år)
skrittad 1månad,sätts igång.
ska jag göra det efter varje ridning ???

tacksam för svar:bow::p

Sv: liniment

Om du ska använda liniment så ska det vara värmande för att öka blodcirkulationen.

Men det kan ju räcka med lite ytlig massage utan liniment , det brukar de uppskatta.
Om du gör det innan eller efter tror jag inte har så stor betydelse, ta inte för hårt bara.

Jag brukade ha arnika på min gammeldam efter varjeridpass de uppskattades!

vet tyvärr inteh ur de är med liniment!

Värmande på muskler även ben och leder om man önskar. För att öka blodcirkulationen. Kylande sen värmande liniment använder jag endast på ben och leder efter riktigt hård ansträngning. Aldrig på muskler.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 725
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 085
Senast: Lavinia
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 846
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka