Linfröolja

S

Sparf

Nu är det verkligen kris! Det säljs ingen linfröolja i livsmedelsbutikerna och inte heller längre på Granngården! Förut kunde de skicka efter en 5L dunk åt mig men nu får de inte beställa av den försäljaren längre..:( Fråga mig inte varför...:confused:

Vart kan jag få tag på linfröolja? Någon som vet andra ställen?

Sv: Linfröolja

Jag utgår från att ts har en annan anledning än energitillskott o då går det inte lika bra med matolja!
PL

Är du säker på att inte linfröoljan finns i livsmedelsbutiken där du bor? här finns det att köpa iaf.

Enligt de som tillverkar den linfröoljan som finns att köpa tex på Coop, så fanns det inte tillräckligt bra råvaror att göra linfröoljan av - därför går det inte att få tag i i affärerna.

PM:ar TS om ett ställe man kan köpa på.

Är du säker på att inte linfröoljan finns i livsmedelsbutiken där du bor? här finns det att köpa iaf.

Jag har varit på alla livsmedelsaffärer runt omkring där jag bor och frågat efter linfröolja. Har även varit på andra ställen men ingen linfröolja där heller. Beror troligen på det som Borkan säger.
:smirk:

Kan tillägga ifall någon undrar att linfröoljan är till för att minska min ena hästs mjäll. Matolja använder jag också men bara för att smörja in torra hudpartier.

Har fått allas pm! Tack för hjälpen! :bow:

Har samma bekymmer, du har inte lust att tipsa mïg också om märken och inköpställen..?! :)

Mvh Tessan

Får du reda reda på vart linfröoljan säljs dvs. om det trillar in ett pm till dig, (bor ju i samma län) så kan du ju höra av dig, vore bussigt . Inte jag men en bekant till mig som också behövde ha tag i linfröolja eftersom GG slutat sälja. Men jag funderar på, om Börjes säljer tro?

Jo det stämmer att det har varit problem med produktionen så att det inte har funnits på ett bra tag. Men nu så har det kommit tillbaka igen, har nog iaf funnits några månader i den butik jag jobbar.

Jag bor nära Hammenhög och producenten, här har inte produktionen varit nere, trots en storbrand för något år sedan. Har köpt mina 10 l dunkar varje månad utan problem :)
De inköpsställen som blir utan kan ju få tips var de kan beställa när deras leverantörer inte kan ;)

Rolle
Islandshästar på lösdrift

Börjes har det iallafall.... men om vilka butiker som har det får du gärna pma om till mig, för jag har samma undransom du :banana:

Om du är ekonomiskt lagd så är företaget i Hammenhög 143% billigare...:cool:

Rolle
Islandshästar på lösdrift

Har köpt senaste dunken från "din" leverantör, men oljan luktar skumt i förhållande till de jag använt tidigare. Luktar rätt illa faktiskt... Någon som vet varför? (har inte gått ut enligt datummärkningen)

Jag har sänt pm:a till de som önskat i denna tråd ,då jag vet en fodersäljare mina trakter som har linfröolja.

*kl*

Jag har köpt linfröolja på Ica Maxi här tror det var Zeta som märke. Har till hunden. Har köpt på Börjes förut och den är bra. Dock bara 1 liters flaskor men om man säger till så kan de ta hem 5 liters dunkar. Har även för mej att Hippo har linfröolja.

... och söker man här på forumet finns länken åtskilliga gånger. Kör också med den dära billiga skåningens olja ;)

*kl*

Jag har köpt linfröolja på Ica Maxi här tror det var Zeta som märke. Har till hunden. Har köpt på Börjes förut och den är bra. Dock bara 1 liters flaskor men om man säger till så kan de ta hem 5 liters dunkar. Har även för mej att Hippo har linfröolja.

Jag har också köpt linfröoljan från Zeta (ifrån livsmedelsbutikerna) innan jag köpte från granngården men det går inte att få tag på hos mig nu.

Hur skickas linfröoljan på posten egentligen? Det är ju en sak med kläder och så men hur gör posten med livsmedelsprodukter som man måste skicka efter??

Liknande trådar

Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
717
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: CarEr
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 792
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?