Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag blötlägger alltid linfrökakan en stund innan hästen äter det. Ger jag den torr så fastnar den som ett klistrigt klet i min hästs mun när hon tuggar den.
Om hon är känslig tycker jag att du ska vänja in det långsammare och sen ha lite is i magen. Så länge hon inte får diarré så låt henne ställa om sig innan du dissar. Har man känsliga hästar måste man ta det lugnare och sen ha lite mer tålamod om de reagerar lite. Så länge de inte blir jättedåliga..
Min häst får bajsvatten om jag ger linfrökakan torr men ger jag den blöt så är hon fin i magen. Kanske din häst är tvärtemot?
Linfrökaka är ju väldigt proteinrikt så är din häst känslig så kanske det är därför hon svullnar upp i bakbenen?
När jag vande in linfrökaka så gav jag det en månad innan jag var uppe i 2 dl eftersom jag vet att min har känslig mage. I början gav jag bara några stycken pellets varje dag.
jag ger linförkaka Pellets, men en del har ju gått sönder så det kan bli lite pulveraktigt) i dricksvatten, som jag ger extra utöver "det vanliga" vattnet. Häller i ca 1 dl per halv hink =2-3 dl per dag. Funkar jättebra på mina, å dessutom dricker dom tillräckligt.
Jag ska prova utesluta linfrökakan en tid och se vad som händer. Det kanske blir en protein-overload för henne med kakan, kanske enbart lite linfröolja är ett bättre alternativ trots allt jag ska testa och se
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Bukefalosnyheter Jag tyckte väl att det var något annorlunda under Nytt häromdagen?
Trodde bara jag hittat nåt jag inte noterat förut.
Har det funnits...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.