Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst har lindrigt blåsljud på hjärtat, men har inga problem med det. Har bl a gått distans upp till 80 km. Beror på att hjärtklaff inte sluter tätt. Vill man veta om det är ett "farligt" blåsljud eller inte får man ultraljudsundersöka på klinik. Så vitt jag vet finns ingen behandling. Vissa lindriga blåsljud försvinner vid arbete, dessa anses vara normala. Detta är vad jag känner till, nån annan kanske vet mer.
Har också en häst med både blåsljud och hjärtarytmi. Hon har ultraljudsundersökts på klinik med besked ungefär att: "Hästen kommer att avlida av andra ålderskrämpor långt innan blåsljud o hjärtarytmi blir något bekymmer - m a o inga problem!
Men är du minsta orolig så bör du väl få kollat upp det mer noggrant?
Vad jag har forstatt ar det alltid bast att utred pa klinik med UL o EKG. Vissa ljud later lindriga men kan vara allvarliga, medan hogre ljud kan vara helt ofarligt. Sen beror det pa vad du ska anvanda hasten till oxa
Hästnyheter
Din häst är till synes fullt frisk, men vid en besiktning upptäcker veterinären plötsligt ett blåsljud på hjärtat. Hur orolig bör du bli...
Trädgård & Växter Nu är katten billig :meh: Hon har dragit upp hälften av mina paprikaplantor.. Så nu har jag bara fem. Hur ska jag klara mig?!
:angel:
Hästmänniskan Jag är rätt dålig på att sätta mål överlag utan gillar att ta det som det kommer numera.
Mitt främsta mål är att ha roligt med hästarna...
Ekonomi & Juridik Har ni egna hästar i verksamheten så lär ni beskattas för det. Heter det sköntaxeras? Så ni får betala för era egna hästar installning...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.