Lindor på tävling...

K

Kelly

Hár kollat runt här lite på nätet men inte hittat nånting om hur det är med lindor, får man ha det på tävling eller hur är det? Eller är det bara i dom högre klasserna man får ha lindor?

//Tina

Sv: Lindor på tävling...

I dressyr, bara på framridningen. Sen ska dom av.

får man lov att ha lindor/skydd på prisutdelningen?

/T

Lindor eller andra skydd är inte tillåtet i någon dressyrklass.

Man får ha skydd på framridningen, men de måste tas av innan man rider in på banan.

innan man börjar rida programmet måste man ta av dom. man får t.o.m. rida in på banan med, och sen sitta av å ta av dom innan man startar..............

Normalt startar man sitt program när man rider in på banan...

Antar att du menar vid tävling inomhus, i de fall man får rida runt på banan innan man får startsignal?

När man har ridit in på banan så får man ju inte sitta av. Inte ens efter avslutad ritt. Det måste ju vara utanför själva banan men i ridhuset isåfall.

malu

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
531
Senast: Mli
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 399
Senast: ginnies
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
416
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod