Lilla Sam är döööööd!

Saybia

Trådstartare
Fast han kanske har det lika bra, om inte bättre, där han är nu...

R.I.P Sam
3a2a743c-3076-4352-b3ea-47fc07cd685.jpg

Länk: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,734197,00.html

Sv: Lilla Sam är döööööd!

Han har det garanterat bättre på alla ställen utom på jorden som en levande varelse.

Vilket missfoster!!! Han har ju klor långt upp på benet! :crazy: :crazy: :crazy:
Föddes han sån eller?

Han har det säkert mycket bättre nu än han någonsin har haft det... Djur eller inte så kan det inte vara 'kul' att gå omkring och känna att man är olik alla andra. Kanske hade han även fysiska problem som gjorde att han mådde dåligt?

Ja, det är otroligt vad människan gör för att tjäna pengar :smirk:

Han måste ju haft svårt att gå med så långa klor och kunna tugga med de där tänderna och se med de där ögonen.
Han har det nog bättre nu... :(

uuh! jag hoppade en meter i luften när jag såg bilden, trodde det var någon söt liten hund ju! :crazy:

/Lotta, vars hundvalp heter Sam :p

Men lilla vännen......:love:

Vila i frid.

Kan inte ha sett mycket med de ögonen... stackaren. Men vad vet ni om hur han hade det när han levre :mad: Hans matte var säkert jättesnäll mot honom och älskade honom som vilken hund som helst.

Glimfeather skrev:
Men vad vet ni om hur han hade det när han levre :mad: Hans matte var säkert jättesnäll mot honom och älskade honom som vilken hund som helst.

Men det är väl ingen som har sagt att hans matte inte tog väl hand om honom? Jag är dock av den uppfattningen att även djur vet när de är annorlunda än andra och det vet ju vi människor i allra högsta grad hur dåligt vi kan må av det. Och så som han såg ut med tänder, klor, ögon m.m. vore det ju konstigt om han inte hade några fysiska problem/smärtor.

Därför TROR jag att han har det bättre nu än vad han hade när han var i livet, men att hur han egentligen mådde när han levde kan jag såklart inte veta.

Senast ändrad:

Men det är EN person som har skrivit det och NI, som du skrev, är pluralis, således måste du ha syftat på fler inlägg?

jo, men kanske är inte djur lika dömande som människor?
han var fulsnygg!:love:

Det var jag som skrev det & jag tycker faktiskt det.
Hade jag haft en sån hund så hade jag avlivat den av
barmhärtighet för hunden, den kan ju inte ha mått bra
med sådana tänder, sådan "missbildning" av klor osv.
Visst jag hade kanske älskat hunden men jag hade nog
ändå avlivat den innan den blivit 14.

Ägaren tjänade pengar på hunden.
Den var ju med i TV-inslag, har fått massor med
publicitet i massmedia, hon tryckte upp T-shirts,
muggar m.m. Hon tjänade pengar på att hunden var
ful.

Senast ändrad:

Inte lika dömande kanske, eller dömande på samma grunder, men nog tror jag de kan vara dömande i brist på bättre ord.

Det sägs ju t.ex. att skimlar ofta blir mer utstötta än andra hästar ur flocken, och det för att de syns så väl och på så sätt utsätter flocken för fara. På samma sätt kan väl den här hunden ha blivit utstött då andra djur rentav varit RÄDDA för honom?

Han är ju såå söööööt :love:

Men jag håller nog med ovanstående om at om hunden mått fysiskt och psyksikt dåligt så hade jag tagit bort den. :(
Men finns det något skrivet om att han skulle mått dåligt av "missbildningarna"? :confused:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 879
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 534
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka