Liiiiiiten bur :(

Sv: Liiiiiiten bur :(

Alltså man börjar ju undra hur folk tänker. Stackars kaniner om hon nu haft det i dom :confused:

Om det dessutom är gödselbrickor under är det väl typ nätbotten, är det inte olagligt om buren inte står på gräs? :confused:

Hur som helst, jag anmälde annonsen och hänvisade till gällande djurskyddslagstiftning och länkade till Jordbruksverket. :devil:
Men Blocket lär väl knappast göra nåt åt problemet som sådant tyvärr. :(

Senast ändrad:

Det är inte nät i botten.
Hela buren är i plast och det är hål i botten som gör att gödslet ramlar ner på plåten..Och nej det är inte förbjudet med de ntypen av hål i botten på sittplattorna.

Detta är gamla burar som förr var godkända för bl a kaniner på labdjursavdelningar. (ej godkända mått längre)

tycker det ser ut som "mässburar" man kan rulla in hela ställningen i en van tex och djuren har ändå mat och vatten

Du förstår dom avlade fram en hamsterkanin och i o m den var så liten så fick den mycket utrymme i dessa burar.

:grin: Usch finns inte ord för vad för människa som använt dessa. Och uppmuntra folk att använda den när dom avlar. Usch.

Enda gången jag kan tänka mig en sån är bra är på utställning eller liknande arrangemang då det bara en tillfällig plats för kanin som både får mat och vatten under tiden.

Visst låter det lockande! ;)

Jag glömde nämna att den är framavlad så ALLA har ljusa lättklippta klor och päls som aldrig blir smutsig :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Däggdjur Hej alla! Jag är uppvuxen på en hästgård med massor av hästar och katter och också kaniner, hönor och grisar vid olika tillfällen. Nu...
Svar
18
· Visningar
2 206
Senast: Bison
·
Övr. Djur Hejsan igen! Går i tankarna att skaffa kanin. Har haft en kanin tidigare och har lite erfarenhet pga det (det var dock ca 7år sedan)...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: hundvalpen
·
Däggdjur Vi kommer flytta in våra kaniner så att de har större utrymme och säkrare. Två av dem (honorna) kommer troligtvis att vara i en hage i...
Svar
17
· Visningar
2 153
Senast: dotzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama