Lightfoder, vete eller spannmåslfritt

Sonic76

Trådstartare
Vilket ska man välja?? Det är en veritabel djungel och en del foder har ganska mysko ingredienser.
Hittlls har jag typ kollat och funderat på magnussons eller applaws, men vill ha mer tips.
Gärna små kulor trots mellanstor hund på 19 kilo.

magnussons innehöll ägg men ja.. Tidigare har hon ätit carriers lightfoder, men hon har ledsnat på det.

Är det till hund som ska bantas? Måste det vara torrfoder? Mina tjocka hundar har blivit en miljard gånger lättare att hålla i bra hull efter att jag börjat ge dem färskfoder, likadant med vänners hundar.

inte bantas i den bemärkelsen, hon har nåt kilo att ta bort vilket löser sig när det går att gå längre promenader, men hon åt vanligt foder ett tag i höstas och då gick hon upp i vikt av det.
Vill gärna ha torrfoder, men kan tänka mig att ge en del färskfoder.

Har inte Brit Care ett? Var länge sen jag gav Brit Care nu ( mitt skägg blir tyvärr förstoppad på spannmålsfritt) men jag vill minnas att de hade ett stort utbud och att det var ett ganska bra foder för vettiga pengar.
Finns på Torp. Gissar att du är där ibland :)
Nutram har några spannmålsfria alternativ. Beställer du direkt från Nutram får du det gratis hemkört.

Har inte Brit Care ett? Var länge sen jag gav Brit Care nu ( mitt skägg blir tyvärr förstoppad på spannmålsfritt) men jag vill minnas att de hade ett stort utbud och att det var ett ganska bra foder för vettiga pengar.
Finns på Torp. Gissar att du är där ibland :)
Nutram har några spannmålsfria alternativ. Beställer du direkt från Nutram får du det gratis hemkört.
ska kolla det :) brit care hade såg jag, har inte kollat in det bara.

Jag har provat mig fram med foder och har hamnat på Tuggmästarens spannmålsfria med anka. Hundens mage är lugn, äntligen! Nu vågar jag inte ändra nåt...hon blir så attans lätt dålig i magen!:wtf:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 367
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 024
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 617
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024