Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, då tar den in luft så det inte bildas undertryck inne i förpackningen :-)Att om man vänder en sådan här förpackning och häller "på fel håll" (alltså inte med öppningen närmast glaset), så slipper man att vätskan liksom skvalpar ut i "klunkar" vilket oftast innebär att det skvätter överallt. Svårt att förklara inser jag nu, men kanske hjälper det någon!
DubbelpostMitt bästa tips är att pilen på "tank-symbolen" pekar mot den sidan av bilen som tanklocket sitter på !
Visa bifogad fil 28820
Än mer ovärderligt när man tankar diesel från dunk till t.ex. traktor.Att om man vänder en sådan här förpackning och häller "på fel håll" (alltså inte med öppningen närmast glaset), så slipper man att vätskan liksom skvalpar ut i "klunkar" vilket oftast innebär att det skvätter överallt. Svårt att förklara inser jag nu, men kanske hjälper det någon!
Bara jag som läste något helt annat?så slipper jag få det i rören
Det sätter sig nog där också iofsBara jag som läste något helt annat?
Mitt bästa tips är att pilen på "tank-symbolen" pekar mot den sidan av bilen som tanklocket sitter på !
Visa bifogad fil 28820
Det finns inte på alla bilar, min har det inte.Alltså, jag missade den lilla gröna pilen till först, och trodde du menade tankmätarpilen, så jag tänkte "men de med runda tankmätare då? Där fungerar det ju inte"
Men jättesmart, det där har jag aldrig sett under alla mina år med körkort. Ska sprida budskapet åt folk jag känner
Det finns inte på alla bilar, min har det inte.
Nej, använd stekpannan!Om du ska värma upp överbliven pizza, använd ugnen! Blir som nygräddad!
Det knepet har jag lärt mig på buke, superbra!Lägg en bit hushållspapper överst i den öppnade påsen salladsmix. Låt påsen sen vara öppen i kylen. Så slipper den bli soggig.
Linda gladpack runt parmesanost en, med bara en bit av osten "naken". Hantera enbart osten genom att hålla i plasten när du tex river den. Då håller den länge utan att bli möjlig. Förvara osten i en luftig påse i kylen.
Klipp av det mesta av veken på nya ljus innan du tänder. Är väldigt bra att tänka på vid tillfällen som är känsliga. T.ex. om man ska tända ett ljus vid någon ceremoni.