Life hacks

Mitt bästa tips är att pilen på "tank-symbolen" pekar mot den sidan av bilen som tanklocket sitter på :up:!

28820

Att om man vänder en sådan här förpackning och häller "på fel håll" (alltså inte med öppningen närmast glaset), så slipper man att vätskan liksom skvalpar ut i "klunkar" vilket oftast innebär att det skvätter överallt. Svårt att förklara inser jag nu, men kanske hjälper det någon! :D

7314720718200.jpg

Att om man vänder en sådan här förpackning och häller "på fel håll" (alltså inte med öppningen närmast glaset), så slipper man att vätskan liksom skvalpar ut i "klunkar" vilket oftast innebär att det skvätter överallt. Svårt att förklara inser jag nu, men kanske hjälper det någon! :D

7314720718200.jpg
Ja, då tar den in luft så det inte bildas undertryck inne i förpackningen :-)

Om en saknar ostronkniv går det väldigt bra att öppna ostron med en skruvmejsel (finns flera videos på youtube om någon är intresserad).

När en ska borra i vägg och inte vill ha gips- eller betongdamm överallt kan en tejpa fast ett kaffefilter precis under där en ska borra så åker allt skit ner där istället. Bästa är dock om en har en annan person som kan stå med dammsugarslangen precis under borren :D

Mitt bästa tips är att pilen på "tank-symbolen" pekar mot den sidan av bilen som tanklocket sitter på :up:!

Visa bifogad fil 28820

Alltså, jag missade den lilla gröna pilen till först, och trodde du menade tankmätarpilen, så jag tänkte "men de med runda tankmätare då? Där fungerar det ju inte" :cautious:

:D:rofl:

Men jättesmart, det där har jag aldrig sett under alla mina år med körkort. Ska sprida budskapet åt folk jag känner :up:

Lägg en bit hushållspapper överst i den öppnade påsen salladsmix. Låt påsen sen vara öppen i kylen. Så slipper den bli soggig.

Linda gladpack runt parmesanost en, med bara en bit av osten "naken". Hantera enbart osten genom att hålla i plasten när du tex river den. Då håller den länge utan att bli möjlig. Förvara osten i en luftig påse i kylen.

Lägg en bit hushållspapper överst i den öppnade påsen salladsmix. Låt påsen sen vara öppen i kylen. Så slipper den bli soggig.

Linda gladpack runt parmesanost en, med bara en bit av osten "naken". Hantera enbart osten genom att hålla i plasten när du tex river den. Då håller den länge utan att bli möjlig. Förvara osten i en luftig påse i kylen.
Det knepet har jag lärt mig på buke, superbra!

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått dille på att kyla efter träning. Lätt inbillningssjuk som jag är så känns det handlingskraftigt att göra något för att...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Mat Den senaste tiden har jag funderat medan jag har hackat lök. Förut har alltid ögonen tårats trots glasögonbärare, men numera sker aldrig...
2
Svar
33
· Visningar
928
Senast: Sedna
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka