Life hacks

Ta @Jeffery s tips på allvar. En dos stenslipsdamm, lite fint trädamm och sedan en avslutande inandning av finfördelad aska så tar även den mest envisa hushållsdammsugare sin sista suck.

(Senaste dammsugaren skickade ut ett rökmoln av partiklar vid varje påslag innan jag gav upp livräddningsförsöken medelst kirurgi och tvättande)
Aska och trädamm har jag provat och mängder med stenmjöl, som för övrigt har tagit död på två tvättmaskiner på samma tid. 🙄 men nej djävulsmaskinen suger vidare 😰

För er med näsblod, lärde mig doppa bomullstussen i olja innan man stoppar in den så river man inte upp ev sårskorpa när man väl tar ut den igen.

Dessa tips har jag fått av en frisör.

Hårspray mot hårfärgsfläckar på fel ställen. Dränk fläcken med hårspray, låt verka, torka bort/sätt i tvättmaskin(om det är tyg). Funkar bäst ju färskare fläcken är, men kan även fungera på intorkad färg.

Glömt smörja in pannan och öronen före du lagt i hårfärgen? När du ska tvätta bort hårfärgen, använd först bara lite vatten och arbeta upp hårfärgen till ett skum som vid shamponering. Använd sedan detta skum till att gnugga bort färg i panna/öron/nacken.

Apropå det här med pilen på tankmätaren. Har man en bil som inte har den där pilen kan man ofta kolla på din tanksymbol på vilken sura tankslangen sitter. Den sidan slangen sitter på = den sida tanklocket sitter på. Har stämt på alla bilar utom en som vi haft.

28969

Apropå det här med pilen på tankmätaren. Har man en bil som inte har den där pilen kan man ofta kolla på din tanksymbol på vilken sura tankslangen sitter. Den sidan slangen sitter på = den sida tanklocket sitter på. Har stämt på alla bilar utom en som vi haft.

Visa bifogad fil 28969
Jag gör det hela så enkelt att jag bara haft bilar med tanklocket till höger. Skulle se det som en dealbreaker och vägra köpa något annat. Problem solved. :)

För er med näsblod, lärde mig doppa bomullstussen i olja innan man stoppar in den så river man inte upp ev sårskorpa när man väl tar ut den igen.
Det är sant men det löser inte problemet för mig iallafall. En bomullstuss blöder igenom inom på några sekunder och får det inte att sluta rinna.

• Gilla
Reactions: Sel
Det är sant men det löser inte problemet för mig iallafall. En bomullstuss blöder igenom inom på några sekunder och får det inte att sluta rinna.
Idominsalva i bomullstussen har jag aldrig sett bli igenomblödd.
Men det är iofs bara barnnäsor som fått den behandlingen av mig.

Nåt jag gjort senaste två åren är att köpa exakt likadana strumpor, när jag känner att det dax att fylla på så köper jag ett halvt dussin igen. Fattar inte att jag inte kommit på det tidigare, slippa para ihop och leta strumpor då alla är likadana.
Jag har också tänkt göra så. Dock köper jag nya så sällan att jag inte kommer ihåg var jag köpte sist. Så det resulterar i typ 40 par svarta sockar med 5 olika resårer. :cautious::laugh:

Nåt jag gjort senaste två åren är att köpa exakt likadana strumpor, när jag känner att det dax att fylla på så köper jag ett halvt dussin igen. Fattar inte att jag inte kommit på det tidigare, slippa para ihop och leta strumpor då alla är likadana.
Samma här, världens bästa system. Fattar inte varför jag inte kom på det 20 år tidigare.

Ett annat life hack vi kör med är att koka vatten i vattenkokaren till ex pastavattnet/koka potatis. Går betydligt fortare att få maten klar (iaf för oss som inte har induktionshäll) :)
Och jag har världens absolut långsammaste induktionshäll så vattenkokaren är bra att ha även här. Jag förkokar alltid vattnet (om det nu inte är jätteviktigt med att vattenmängden behöver vara exakt).

Och jag har världens absolut långsammaste induktionshäll så vattenkokaren är bra att ha även här. Jag förkokar alltid vattnet (om det nu inte är jätteviktigt med att vattenmängden behöver vara exakt).

Annat life hack, vatten är inte jättemycket annorlunda att mäta varmt respektive kallt.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått dille på att kyla efter träning. Lätt inbillningssjuk som jag är så känns det handlingskraftigt att göra något för att...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Mat Den senaste tiden har jag funderat medan jag har hackat lök. Förut har alltid ögonen tårats trots glasögonbärare, men numera sker aldrig...
2
Svar
33
· Visningar
928
Senast: Sedna
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30