Life hacks

Jag och barnen har insett att det spelar ingen som helst roll att man har olika strumpor på sig, strumpor som strumpor, så vi parar inte ens ihop dem många gånger! På så vis slipper vi köpa likadana och går en sönder så slänger vi den och behåller andra! :D Enligt Matthew Gray Gublers mormor betyder det tur att ha olika strumpor på sig dessutom! :D
eller så gör man som jag och köper bara svarta strumpor (fördelen med just svarta är dessutom att de inte ser fläckiga ut...
när en strumpa försvinner eller går sönder, har man någon annan att para ihop den med.

eller så gör man som jag och köper bara svarta strumpor (fördelen med just svarta är dessutom att de inte ser fläckiga ut...
när en strumpa försvinner eller går sönder, har man någon annan att para ihop den med.
Fast det är tråkigt med bara enfärgade strumpor, vi gillar mönster och bilder! :D I dag har jag en grå med hjärtan och en röd med hjärtan. I går hade jag faktiskt vita ankelstrumpor, försöker vänja mig vid det, men kommer inte riktigt överens utan går och drar i dem, så jag gissar att min kära dotter lär få de fyra paren jag köpte.... så kan hon para ihop dem med sina vita, rosa, prickiga, blå, gröna osv. :D

Fast det är tråkigt med bara enfärgade strumpor, vi gillar mönster och bilder! :D I dag har jag en grå med hjärtan och en röd med hjärtan. I går hade jag faktiskt vita ankelstrumpor, försöker vänja mig vid det, men kommer inte riktigt överens utan går och drar i dem, så jag gissar att min kära dotter lär få de fyra paren jag köpte.... så kan hon para ihop dem med sina vita, rosa, prickiga, blå, gröna osv. :D
Håller med. Jag blir liksom lite beklämd när folk glatt berättar om sin smarta idé att bara ha likadana strumpor. Vilken fattigdom :D

Bakpulver är det bästa torrschampot som finns :D

1-2 kapsyler ättika använder jag istället för sköljmedel

Lägg mattor i snö med ovansidan ner i snön, banka och lyft sedan bort mattan så har smutsen fastnat i snön

Håller med. Jag blir liksom lite beklämd när folk glatt berättar om sin smarta idé att bara ha likadana strumpor. Vilken fattigdom :D
Ja, när jag ser andra människor med olika strumpor blir jag lite glad. Det är lite som att de inte strävar efter att vara perfekta hela tiden, att det får finnas något som får bryta av, inleda till glädje och frågor om vad man har på sina strumpor. :D

Jag viker mina plastpåsar så de blir som små trianglar. Det spar massor av plats i lådan då påsarna tar minimalt med plats. Det är också behändigt att stoppa ner några trianglar i handväskan för att ha när man handlat något.

Använd ett tidningsställ för sortering av kartong. Mycket smidigare att ställa ner de platta kartongerna bredvid varandra, jämfört med att försöka knöla ner dem huller om buller i en tunna.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått dille på att kyla efter träning. Lätt inbillningssjuk som jag är så känns det handlingskraftigt att göra något för att...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Mat Den senaste tiden har jag funderat medan jag har hackat lök. Förut har alltid ögonen tårats trots glasögonbärare, men numera sker aldrig...
2
Svar
33
· Visningar
928
Senast: Sedna
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka