Licensfråga

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare misscocacola
  • Startdatum Startdatum
M

misscocacola

Hur många år är det man har på sig att ta ut licensen? gjorde färdigt den våren för 2 år sen.. det är lite för sent va? om det nu är för sent visst behöver man bara köra några licenslopp så man inte behöver göra om allt?

Har hela tiden kännt att jag inte vill köra några löp men nu dom sista månaderna har jag börjat känna lite småsug efter det..

Sv: Licensfråga

Hur många år är det man har på sig att ta ut licensen? gjorde färdigt den våren för 2 år sen.. det är lite för sent va? om det nu är för sent visst behöver man bara köra några licenslopp så man inte behöver göra om allt?

Har hela tiden kännt att jag inte vill köra några löp men nu dom sista månaderna har jag börjat känna lite småsug efter det..

Är det kört får du ta om kursen. Men du ska ha 10 st (tror jag det var) aktiviteter på 2 år tror jag. Men kolla med din hemmabana för de kan detta. De har gjort om reglerna lite.

Fyra aktiviteter på två år är det.

Det borde alltså räcka med att du kompltterar md fyra licenslopp för att lösa ut licensen. :)

Du kan plocka ut din licens nu om du vill.:)

Dessa regler gäller:
Godkänd utbildningsomgång ger körbehörighet de två följande kalenderåren
efter utbildningsomgången. För körbehörighet tredje året krävs minst två
genomförda aktiviteter.
Med aktiviteter menas:
Totalisatorlopp, B-lopp, kvallopp, premielopp eller registrerat utbildningslopp.
För att upprätthålla kategori 4-kravet kontinuerligt krävs minst två aktiviteter
varje år. Vid missad aktivitet ett år, ökas kravet följande år, med antalet missade
lopp.
Ny utbildningsomgång krävs om kravet på aktiviteter inte är uppfyllt två år i
rad.
Den utbildningsansvariga på din hemmabana avgör hur många lopp du
behöver köra. Minst fem godkända utbildningslopp skall dock alltid
genomföras (= förkortad utbildningsomgång).
Du skall också godkännas i skriftligt teoriprov.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 681
Senast: Lejanna
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: Takire
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 989
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar