dramatik

Trådstartare
Hur är det egentligen med licenser?
Om man nu som jag skaffade sin första licens i en klubb för några år sedan och sen inte tävlade på några år och nu när jag förnyade licensen, men är medlem i en annan klubb, så stod det på licensen den gamla klubbens namn...ursäkta formuleringen, hoppas ni förstår ändå!
Men ska inte den klubbens namn som man tävlar för stå på licensen, eller det är den klubbens namn där man fick sin första licens som står på i resten av ens "tävlingkarriär"?
Någon som förstår min konstiga fråga och kan förklara detta för mig?
Tacksam för svar!

Sv: Licens!

Det ska stå den nya klubbens namn. Den klubb du ska tävla för det året du löst licens för.

Var det så att du löste licens direkt på internet?
I så fall är de gamla uppgifterna ifyllda och du måste själv se till att ändra det som ska ändras innan du skickar iväg formuläret.

Kontakta förbundet genast så att det blir rätt klubb (alternativt bli medlem i den gamla klubben och tävla för dem).

Okey...nee, jag beställde den genom klubben som jag är medlem i och vi har skrivit rätt klubb óch så, vet inte vad som hände....men hur är det med mitt gröna kort då?
Det tog jag 2002 och det står den andra klubbens namn på det också...ska det göra det?
Eller måste man förnya sitt gröna kort också?

Står det rätt klubb på inbetalingskortet så ska det vara rätt på licensen också. Kontakta förbundet genast, innan du använt licensen, så att du registreras på rätt klubb.

Grönt kort gäller på livstid, så där står det den klubb du var medlem i när du tog kortet. Det ska inte förnyas. Om du tappar bort det eller byter namn så kan du få ett nytt om distriktet hittar dig i sitt register, men det kostar.

okey, men då är det nog bäst att jag ringer så fort som möjligt då....
Tack för hjälpen!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 380
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 110
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 610
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar