Licens&kurser

FlinkaFinkist

Trådstartare
Jag vill gå en massa hästkurser, inom travet allt vad det kan tänkas handla om, men jag hittar inga kurser för licens eller ens för någonting mer än möjligtvis hästhantering-vilka riktar sig i beskrivningen till de som inte har tidigare hästerfarenhet, erfarenhet har jag och vill även gå denna typ av kurs men jag vill utveckla mig själv och mina kunskaper så mycket bredare än så även.
Borde inte banorna ha licenskurser? Ungdomstravet har ett brett utformat program men för mig som inte räknas som ungdom blir det knepigare :S
Tips på vart man vänder sig?

Sv: Licens&kurser

Men lilla gumman ;)

Ring & hör med Östersundstravet, de har nog licenskurser. Om inte annat har du juh hästskötarutb på Wången i höst. Gå in o glo på deras hemsida.

BTW; snygg häst på avataren :p

haha yes, du kände igen henne :D
Jag blev så nöjd över bilden (bortsett från skuggan) så hon har varit avatar typ forever :p
Jo luskar som bara fan på alla sätt o vis. Även om man ska plugga någonting annat också. Jag undersöker alla vägar om man säger men hade varit kul att sko sig lite på sitt intresse:)

banorna själva annordnar b-tränarlicens kurser samt kör och monté licens kurser. Romme har b-tränare 2 ggr/år och kör/monté 1 ggr/år. detta är självklart stryt av hur många som anmäler sig. minst 10 krävs för kör och monté

Ungdomstravet(dvs. travskolarna) brukar ha vuxenkurser, iaf de lite större och etablerade.

Liknande trådar

Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 716
Senast: MayGrace
·
L
Trav hej, jag tänkte höra om det finns någon som håller på med monté och kanske kan hjälpa mig med lite funderingar. jag har ridit in och...
Svar
5
· Visningar
1 346
Senast: LyckaCamilla
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 888
N
Övr. Grenar Efter som detta forum når ut till en allt bredare publik så kom jag på att vi skulle kunna diskutera de obligatoriska genomgångar som...
2
Svar
23
· Visningar
3 845
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar