Lex Fäbodjäntan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lex Fäbodjäntan

Slakt är att döda, jag äter och mår gott. Dock vill jag inte äta min egna hund, därav moral...

Det är skillnad på sällskapsdjur och icke sällskapsdjur för mig. Jag vill inte äta min hund, men jag äter gärna annat kött oavsett om det är din häst eller din kanin du fött upp.
Så varför är det värre att knulla häst än att äta häst?
 
Sv: Lex Fäbodjäntan

Om jag hade kommit in till vetrinären med en mentalt "skadad" hund som blivit utsatt, kan vetrinären inte göra något. Ytliga skador måste finnas som bevis. Där är skillnaden.

Den nya lagstiftningen kommer garanterat inte hjälpa djur som har "mentala skador" om det inte finns några handfasta bevis på att djuret verkligen HAR blivit utsatt av en människa och man dessutom har en misstanke om vem denna personen är.
 
Sv: Lex Fäbodjäntan

Jag också, men är det ok enligt dig att människan gör detsamma mot ditt djur/andra djur? Jag anser att människan kan tänka mer realistiskt om vad som är rätt och fel..
Enligt hinduerna är det fel att äta kor, enligt kineser är det rätt att äta hundar.

Vems moral ska styra och varför ska just den moralen anses vara mer högstående?
 
Sv: Lex Fäbodjäntan

Jag också, men är det ok enligt dig att människan gör detsamma mot ditt djur/andra djur? Jag anser att människan kan tänka mer realistiskt om vad som är rätt och fel..

Missade du meningen där jag skrev att jag inte var för tidelag?

Det är mycket vi gör med djuren som de säkerligen tycker att är värre, de har inte några moraliska aspekter att ta hänsyn till. Jag tycker tanken på tidelag är vidrig, men det är moraliska aspekter. För djurets skulle så är det allt mellan djurplågeri och kanske värt att vända på örat.
 
Senast ändrad:
Sv: Lex Fäbodjäntan

Men krasst, vad i nuvarande lag ger inte samma skydd??

Du måste t.ex. hitta den utsatta hunden och dra en slutsats vid undersökningen av den. Jag minns senast detta var på tapeten, en man som utan omsvep lät män använda hans tikar för sex. När polisen ville t
ta hunden till veterinären, fanns den inte längre kvar hos mannen. Den var såld, bortskänkt eller död, minns inte.
 
Sv: Lex Fäbodjäntan

Missade du meningen där jag skrev att jag inte var för tidelag?
Är du inte uttalat emot (och ibland räcker inte ens det) så är du för - och ägnar dig dessutom åt det själv. Jag ger den här tråden två sidor till innan den urartar fullständigt i insinuationer och illa dolda anklagelser.
 
Sv: Lex Fäbodjäntan

Är du inte uttalat emot (och ibland räcker inte ens det) så är du för - och ägnar dig dessutom åt det själv. Jag ger den här tråden två sidor till innan den urartar fullständigt i insinuationer och illa dolda anklagelser.

Det är oerhört suspekt att vara skeptisk till morallagar. :cautious:
 
Sv: Lex Fäbodjäntan

Då tolkar du mig fel. jag är emot att utnyttja djur, så hur tokar du det som att jag tycker det ok?

Du skev att slaktdjur var näringsliv och därför ok- fast de djuren i högsta grad utnyttjas, då borde en åsnebordell som också då skulle kunna dra in pengar även det höra till näringsliv och därför vara ok?, fast djuren utnyttjas?
 
Sv: Lex Fäbodjäntan

Jag tror varken lagen gör till eller från, den den är ett spel för gallerierna.

Det är precis vad jag också tror och anledningen till att jag varit skeptisk till en sådan lag. Det tidelag som inte kan räknas som djurplågeri hamnar i en besvärlig gråzon. Dessutom kommer rena tidelagsbrott vara svåra både att upptäcka, utreda och bevisa.
 
Sv: Lex Fäbodjäntan

KL

Jag tycker den här diskussionen är sorglig. Alla som sett fotona av de hoptejpade, bakbundna (ja! Man kan bakbinda en hund med frambenen bakom ryggen) och våldtagna hundarna, sett deras förtvivlade ansiktsuttryck och sargade kroppar, borde (i min mening) hålla med om att djursex (som är en JÄTTEbusiness) inte är ok. Och att det finns så många kryphål i den gamla lagen, att den inte täcker och skyddar. Även de som skrivit den nya lagen måste ha insett att den behövs. Jag tror inte de som skriver lagar är helt blåsta i skallen och att enbart somliga här på Buke är kapabla att tänka utanför lådan.

Och "moral" - är inte de flesta av våra lagar morallagar? Att inte skada andra, är väl moral?
 
Sv: Lex Fäbodjäntan

Det du beskriver är djurplågeri, det är inte tillåtet. Kan man inte stoppa det med nuvarande lagar så lär inte den om tidelag hjälpa. Den lär inte täppa igen några kryphål direkt, däremot lär väl folk sluta erkänna att de håller på med tidelag.
 
Sv: Lex Fäbodjäntan

Det du beskriver är djurplågeri, det är inte tillåtet. Kan man inte stoppa det med nuvarande lagar så lär inte den om tidelag hjälpa. Den lär inte täppa igen några kryphål direkt, däremot lär väl folk sluta erkänna att de håller på med tidelag.

Men som jag skrev tidigare - för att kunna fälla måste (t.ex.) hunden hittas och en veterinär måste fastställa att hunden plågats. Finns ingen hund kvar att undersöka, kan ingen fällas. Inte ens om man (som mannen i fallet jag tänker på) erkänner att han låter andra män använda hans tik för sex.

Jag tror faktiskt inte att de som sysslar med djursex, är vanliga snälla människor som vill ha sex med djur och som gör det ömsint och fint. Jag tror inte det. Exempel kanske finns, men i allmänhet tror jag det handlar om makt, och njutning av övergreppet i sig. Och man kan nog allt som oftast behöva tejpa ihop en schäfertik med silvertejp för att inte bli biten under akten.

Att folk slutar erkänna sina förehavanden är ju opraktiskt, men knappast skäl för att låta det hela vara lagligt. Hur många pedofiler ekänner vad de håller på med?
 
Sv: Lex Fäbodjäntan

Jag tycker den här diskussionen är sorglig. Alla som sett fotona av de hoptejpade, bakbundna (ja! Man kan bakbinda en hund med frambenen bakom ryggen) och våldtagna hundarna, sett deras förtvivlade ansiktsuttryck och sargade kroppar, borde (i min mening) hålla med om att djursex (som är en JÄTTEbusiness) inte är ok.
Titta, där kom det.
 
Sv: Lex Fäbodjäntan

Rent utav omoraliskt.

Jag tror varken lagen gör till eller från, den den är ett spel för gallerierna.


eller för de 4%. center som behöver säga att de gjort nåt i regeringen. Det spelar ingen roll att 90% tycker att det är fel. Det kan fortfarande ge dem 0,5 viktiga röster.

Även om centern i Norrland inte tror på centern längre och att de är ett skämt på stureplan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp