Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skickar ofta varor till Danmark med posten, men har upplevt sjukt långa leveranstider dit. Det kan ta upp till två veckor innan leveransen kommer fram och det känns inte okej. Vad finns det för alternativ som är bättre?
Tar de brev?Vi kör Schenker om jag inte minns fel(inte mitt bord och lite nytt).
Det har gått betydligt snabbare än så hittills, både med småprylar och hela pallar.
Tar de brev?
Jag får nog kolla det. Men det mesta jag skickar är smått och får plats i ett kuvert, alternativt ett s.k. bokomslag.Ah, trodde det var större varor.
Brev vet jag inte om de vare sig tar eller det blir kostnadseffektivt.
Du kan ju ringa och kolla kanske?
Varor ska ju tullen kanske titta på. Bara papper tar väl inte 2 veckor?Jag skickar ofta varor till Danmark med posten, men har upplevt sjukt långa leveranstider dit. Det kan ta upp till två veckor innan leveransen kommer fram och det känns inte okej. Vad finns det för alternativ som är bättre?
Det är kompendier och häften med CD-skivor. De går ju ner i ett vanligt kuvert och jo, det tar upp till två veckor innan de når fram.Varor ska ju tullen kanske titta på. Bara papper tar väl inte 2 veckor?
CDskivor är inte papper så kanske därförDet är kompendier och häften med CD-skivor. De går ju ner i ett vanligt kuvert och jo, det tar upp till två veckor innan de når fram.
Otroligt!Fick ett kuvert skickat till mig från Norge igår, kom fram i dag. Visserligen lagt som express, men inte kan vanlig frakt ta så många fler dgr. Detta var med DHL. Och det har gått genom tullen oxså. Nu när jag granskar frakt infon så ser jag att kuvertet både varit i Leipzig, tyskland och Köpenhamn Danmark ( Danmark 2 ggr dessutom) innan det kom till mig. Dvs Norge-Danmark- Tyskland-Danmark- Sverige på mindre än ett dygn.
GLS vet jag inte vad det är.Danska Post Nord får otroligt mycket kritik nuförtiden omkring långsam leverans osv..
Har dock alltid fått grejor från Sverige inom ett par dagar.
Snabbaste och stabilaste här i DK är att skicka med GLS. Vet inte om det går från Sverige eller om det går med brev?
Man kan ju googla!GLS vet jag inte vad det är.
VarsågodTack. Jag är lite slut i huvudet för dagen, men tydligen är det schenker som är partner i Sverige. Jag får kolla upp det närmare när jag jobbar i morgon.
På svenska postens info om leveranstider står det en särskild anmärkning om att de har utbärning en gång per vecka. Då blir det ju lätt långa tider om man inte har tur med dagarna.Danska posten är... egen. Det tar tid. Mycket tid.
Oj - vad märkligt ! Ja, då kan man ju förstå om det tar tid... Från Tyskland tar det ju bara ett fåtal dagar när vi beställer saker därifrån - märkligt att man då ska så lång leveranstid till Danmark....På svenska postens info om leveranstider står det en särskild anmärkning om att de har utbärning en gång per vecka. Då blir det ju lätt långa tider om man inte har tur med dagarna.