Leveranstid av varor till Danmark

Magiana

Trådstartare
Jag skickar ofta varor till Danmark med posten, men har upplevt sjukt långa leveranstider dit. Det kan ta upp till två veckor innan leveransen kommer fram och det känns inte okej. Vad finns det för alternativ som är bättre?

Jag skickar ofta varor till Danmark med posten, men har upplevt sjukt långa leveranstider dit. Det kan ta upp till två veckor innan leveransen kommer fram och det känns inte okej. Vad finns det för alternativ som är bättre?

Vi kör Schenker om jag inte minns fel(inte mitt bord och lite nytt).
Det har gått betydligt snabbare än så hittills, både med småprylar och hela pallar.

Varor ska ju tullen kanske titta på. Bara papper tar väl inte 2 veckor?

Fick ett kuvert skickat till mig från Norge igår, kom fram i dag. Visserligen lagt som express, men inte kan vanlig frakt ta så många fler dgr. Detta var med DHL. Och det har gått genom tullen oxså. Nu när jag granskar frakt infon så ser jag att kuvertet både varit i Leipzig, tyskland och Köpenhamn Danmark ( Danmark 2 ggr dessutom) innan det kom till mig. Dvs Norge-Danmark- Tyskland-Danmark- Sverige på mindre än ett dygn.

Fick ett kuvert skickat till mig från Norge igår, kom fram i dag. Visserligen lagt som express, men inte kan vanlig frakt ta så många fler dgr. Detta var med DHL. Och det har gått genom tullen oxså. Nu när jag granskar frakt infon så ser jag att kuvertet både varit i Leipzig, tyskland och Köpenhamn Danmark ( Danmark 2 ggr dessutom) innan det kom till mig. Dvs Norge-Danmark- Tyskland-Danmark- Sverige på mindre än ett dygn.
Otroligt!

Danska Post Nord får otroligt mycket kritik nuförtiden omkring långsam leverans osv..
Har dock alltid fått grejor från Sverige inom ett par dagar.
Snabbaste och stabilaste här i DK är att skicka med GLS. Vet inte om det går från Sverige eller om det går med brev?

Danska Post Nord får otroligt mycket kritik nuförtiden omkring långsam leverans osv..
Har dock alltid fått grejor från Sverige inom ett par dagar.
Snabbaste och stabilaste här i DK är att skicka med GLS. Vet inte om det går från Sverige eller om det går med brev?
GLS vet jag inte vad det är.

Frågade särbon lite idag om våra DK-frakter. Vi har Schenker som samarbetar med GLS. För oss tar det 2-3 dagar för dem att få lev i DK.

På svenska postens info om leveranstider står det en särskild anmärkning om att de har utbärning en gång per vecka. Då blir det ju lätt långa tider om man inte har tur med dagarna.
Oj - vad märkligt :eek: ! Ja, då kan man ju förstå om det tar tid... Från Tyskland tar det ju bara ett fåtal dagar när vi beställer saker därifrån - märkligt att man då ska så lång leveranstid till Danmark.... :crazy:

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
369
Senast: Fetaost
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 717
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: corzette
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 077
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar