Lever bebisen???

J

Japanesen

Jag här nu läst på många sidor då det är första gången för mig..

Många skriver att dom har fått ont i brösten ,illamående, hungriga och jätte kissnödiga redan i vecka 5-6..

Jag har inte några av dom symtomen :confused:

Lever bebisen eller har jag kanske bara tur som inte fått några symtom??

När fick ni era symtom?
 
Sv: Lever bebisen???

Jag hade inga sådana symptom så tidigt. Ett lätt illamående kom iofs smygande ganska tidigt, men först trodde jag det berodde på att jag varit magsjuk och att det inte ville släppa. Hade aldrig några ömma bröst, inga kräkningar, ingen ökad hunger dock åt jag direkt jag kände mig lite illamående så gick det över. Kissa började jag göra oftare ca i v 8 eller något senare.
 
Sv: Lever bebisen???

Jag svimmade i v.7, annars mådde jag toppen hela graviditeten, någon gång kunde brösten ömma. Kissa på natten gjorde jag några gånger på slutet bara.

Hade jag inte vetat att jag var gravid hade jag nog kunnat gå tills magen blev stor innan jag misstänkte något.
 
Sv: Lever bebisen???

Oroa dej inte. Alla får olika symptom. Jag vet att man verkligen vill känna sej gravid när man är det, men tro mej, du vill INTE ha symptom egentligen ;)

Njut istället. Om det är något fel så kommer den ut. Men de allra allra flesta graviditeter går helt bra och ut kommer en frisk levande unge.
 
Sv: Lever bebisen???

Jag svimmade i v.7, annars mådde jag toppen hela graviditeten, någon gång kunde brösten ömma. Kissa på natten gjorde jag några gånger på slutet bara.

Hade jag inte vetat att jag var gravid hade jag nog kunnat gå tills magen blev stor innan jag misstänkte något.

Sanning med modifikation, hade inte du problem med fogarna? ;)
 
Sv: Lever bebisen???

Jo, fast då kan man ju inte kalla det att må toppen :p

Fast jag ska inte bråka, jag är ju likadan. Jag mådde ju bra båda graviditeterna, hade inga krämpor :crazy:

Sedan hade jag ju havandeskapsförgiftning båda j*vla gångerna. Med medicinering, sjukskrivning och absolut förbud mot rörelse.

Men mådde bra, det gjorde jag ju :D

Det är ju ens egen upplevelse, man kan känna sig toppen, även om man kanske inte är tiptop.
 
Sv: Lever bebisen???

Jag märkte att jag var gravid för att mensen uteblev.
Jag kräktes några ggr (kanske 3) de första 18 veckorna.. Efter det började mina problem, karpaltunnel, västka i kroppen (kunde inte ha några skor alls förutom mina megastora ärvda från syster), högt blodtryck, svimmningar och yrsel. I vecka 32 fick jag problem med fogarna och har det fortfarande 15 veckor efter förlossningen..

Jag saknar ändå att vara gravid.. Vi har redan börjat prata om en nr 2 (trots att jag BARA skulle ha ett efter den där j*vla graviditeten).. :angel:
 
Sv: Lever bebisen???

Jo, fast då kan man ju inte kalla det att må toppen :p

Måste vara det underbara som till slut väljer att ploppa ut som gör att man faktiskt helt glömmer bort det som vart jobbigt :love:

Fogarna var ju faktiskt värre efteråt, och blir ju inte bättre när bebisen går upp i vikt. Men jag har klarat mig himla bra med bara foglossningsbälte och någon alvedon då och då.



IrpaSnirpa skrev:
Jag saknar ändå att vara gravid.. Vi har redan börjat prata om en nr 2 (trots att jag BARA skulle ha ett efter den där j*vla graviditeten).. :angel:

Vi också :o
 
Sv: Lever bebisen???

Jag upptäckte rel sent att jag var gravid och detta pga jag inte hade NÅGRA symtom som helst. I v 7-10 hade jag mensvärk då och då, men det är också det enda. Brösten växte nog senare!

Ska tillägga att jag nu är i v 19+0 och har mått illa ca 5 dagar sammanlagt. Mina bröst är mkt större, men inte ömma. Jag är inte direkt kissnödig oftare och inte särskilt mer hungrig!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lever bebisen???

Jag saknar ändå att vara gravid.. Vi har redan börjat prata om en nr 2 (trots att jag BARA skulle ha ett efter den där j*vla graviditeten).. :angel:

Jag förstår er till fullo, ni ser ju hur länge vi kunde hålla oss. :D:love:

Nu mådde jag dock bra under graviditeten, okej, jag mådde illa fram tills v.20 ungefär. Det var verkligen pest & pina. :( Men sedan när det släppte var det som en befrielse och jag hade inga som helst krämpor alls. Levde livet precis som vanligt.

Hoppas att denna graviditet blir lika lättsam. Känner dock redan av illamåendet. ;)
 
Sv: Lever bebisen???

Jag har inte haft några symtom alls. Hela graviditeten har jag mått oförskämt bra...bara nånstans i mitten/slutet kunde jag få lite hugg av ryggont eller smärta i en skinkan. Men det gick bort det med. Kändes bara nångång då och då. Min kompis är gravid i vecka 11...hon har varit hemskt illamående redan från start. Det är så olika det där.
 
Sv: Lever bebisen???

Med första mådde jag inte illa alls, allt var underbart.
Med andra så mådde jag piss från v 7 till 12, och lite ont av foglossningar.
Trean illamående v7-12, rejäla foglossningar. en underbar varm sommar som jag tillbringade nere i källaren, för där var det svalt.
Nu så var jag illamående (nästan döende :angel:) från v 6-14 ung. Och direkt efter det satte foglossningen igång. Kan inte sova, går inte att vända sia i sängen, jobbigt att köra bil, måste ha bär hjälp med överallt, kan inte röra mig i snabbare takt än sakta. men det är 67 dagar kvar till beräknad förlossning och hoppas på en igångsättning 2 veckor innan, så det blir bara 53 dagar kvar då :D. Har börjat muta bebisen att den ska fixera sig tidigt. Sen hänger det på doktorns vilja att vara snäll.
 
Sv: Lever bebisen???

Jag mådde hur bra som helt hela första tiden. Inget illamående och kissade gjorde jag väl något oftare, men inte så att jag tänkte på det innan jag plussade. Jag var lite tröttare en period och brösten ömmade i nån vecka. (Vaddå PMS trodde jag ;)) Så jag slogs också med samma tankar som du gjorde. Tills vi gjorde UL i vecka 12 :) Då hade dessutom allt gått över så det var helt overkligt och obegripligt när vi helt plötlsigt såg en bebis i min mage... Nu innan förlosningen så är det UL fortfarande det största vi gjort :)
 
Sv: Lever bebisen???

Hade inga som helst symptom med min första (förutom att brösten växte från 75C till 75F på ett par veckor i andra månaden:o det gjorde självklart ganska ont:smirk:)
Med min nuvarande mådde jag illa (inte "kräkas-må-illa", utan mer "uppsvälld-som-en spärrballong-må-illa") mellan vecka 8-14 ungefär, och i vecka 20 ungefär kom foglossningarna.

Annars har jag mått toppen!
 
Sv: Lever bebisen???

Jag var i vecka 12 då jag upptäckte att jag var gravid. Hade det inte varit för att jag på något undermedvetet sätt misstänkte det och gjorde ett test så hade jag nog inte fattat det förrän magen började bli större.
Hade små blödningar på den tiden mensen skulle kommit första 3 månaderna. Lite lite illamående ett par dagar. Men inte så mycket att jag trodde att jag var gravid. Inga ömma bröst förrän barnet var fött. Kan heller inte komma ihåg att jag kissade oftare än vanligt mer än sista 2 veckorna. Ingen foglossning på hela tiden. Red regelbundet tills vecka 35, då började magen slå i framvalvet på sadeln så då vågade jag inte längre.
Och barnet levde hela tiden och är i dag 2,5 år. Så man kan gå igenom en graviditet nästan helt utan symptom. Fast att magen växer kommer man nog inte ifrån förståss
 
Sv: Lever bebisen???

kan ju lägga till att min bästa kompis upptäckte att hon var gravid i början av maj, hennes dotter föddes 21 augusti ... Visst kan man genomgå en graviditet utan alla tidiga tecken... Kompisen gick allt-som-allt upp 7 kg, och alla de kilona kom de sista 2 månaderna
 
Sv: Lever bebisen???

Du har bara tur som inte fått några symptom.

Själv är jag en sådan person som lider av att vara gravid, blir sängliggandes med en hink som bästa vän dygnet runt. Men för det var jag aldrig säker på om min bebis levde i magen, jag blev inte lugn förrän jag fick hålla honom i min famn. Man oroar sig hela tiden, det är bara början på en evig oro som förälder ..tyvärr.

Lycka till med bebisen.
 
Sv: Lever bebisen???

Hade det inte varit för ul för ett par veckor sedan hade jag fortfarande varit övertygad om att det bara var lite för mycket julmat :d
 
Sv: Lever bebisen???

Hoppas att denna graviditet blir lika lättsam. Känner dock redan av illamåendet. ;)

Vafan har jag missat??
SKALL ALLA HA BARN IGEN???

Min syster är gravid, brors flickvän är gravid, min fd jobbarkompis är gravid.. Min häst är dräktig :angel:

MEN FAN, GRATTIS! Grattis som fan! :bump::banana::bump::banana:
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 702
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Jämställt förhållande
  • Ford S-max

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp