Letar filmer

Avalon

Trådstartare
Jag gillar filmer och serier såsom Nashville, sweet home Alabama, Livet går vidare, Hart of dixie osv.
Filmer/serier som utspelar sig i södern helt enkelt.
Men nu hittar jag inte fler att titta på så därför frågar jag här om någon har lite tips?
Någon som sett en riktigt bra film i samma genre som kan dela med sig? :)

Django unchained utspelar sig i södern så även Skuggor över södern som baseras på boken Dödssynden av Harper Lee (gammal film dock) samt filmen Niceville från 2011 baserad på boken med samma namn av Harper Lee.

Om du vill ha boktips så utspelar sig Philip Meyers bok Sonen i södern. Har inte läst just den boken men gillar honom väldigt mycket som författare och den boken har fått bra kritik.

Django unchained utspelar sig i södern så även Skuggor över södern som baseras på boken Dödssynden av Harper Lee (gammal film dock) samt filmen Niceville från 2011 baserad på boken med samma namn av Harper Lee.

Om du vill ha boktips så utspelar sig Philip Meyers bok Sonen i södern. Har inte läst just den boken men gillar honom väldigt mycket som författare och den boken har fått bra kritik.

Django unchained har jag sett halva av, inte riktigt vad jag va ute efter. Tänk mer chiclit fast i filmform :up:
Niceville har jag med sett men den tåls att tittas om.
Ska kika lite på de andra du tipsade om :)

Nord och Syd såklart! :love:
Om du vill ha rena chickflicks så kanske den är lite för mycket drama/krig, men såå bra!:love::love::love:

Jag gillar filmer och serier såsom Nashville, sweet home Alabama, Livet går vidare, Hart of dixie osv.
Filmer/serier som utspelar sig i södern helt enkelt.
Men nu hittar jag inte fler att titta på så därför frågar jag här om någon har lite tips?
Någon som sett en riktigt bra film i samma genre som kan dela med sig? :)
Fried green tomatoes, The notebook, Steel magnolias. Inte riktigt chick lit, men utspelar sig i södern. En annan är The color purple.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 222
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 841
Senast: MiaMia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 317
Senast: LovingLife
·
Tjatter Behöver något nytt att titta på men vet inte vad. Har nyss sett klart på Haunting of Bly Manor (jättebra!) och behöver tips på bra...
Svar
15
· Visningar
729
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur