Lessons sparvpapegoja?

gul_zebra

Trådstartare
Syrran fyllde igår och fick då en liten kille, 8 månader gammal.

Varken hon eller mamma (som köpte den till henne) kan något alls. Inte heller någon av oss andra.
Har lånat ut en papegojbok till syrran iaf så hon får läsa på, där det även stod några rader om den. Har även letat lite fakta på nätet åt henne, men det var inte mycket jag hittade.
Så: Lite tips på sidor med fakta?

Just nu är jag igång med att övertala om en till liten krabat så han inte behöver vara ensam. Men hur är de när man ska sätta ihop de? Är det som undulater att det är bara att sätta ihop och så fungerar det oftast? Eller hur bör man göra? Ska visst finnas en uppfödare nere i Ludvika, så går de inte med på det så köper jag två själv att försöka släppa ihop med hennes (eller är det bättre med bara en till?), så kan de två bo ihop om det inte skulle fungera. Då är det alltså inte hennes fåglar, utan bara att de får bo ihop och jag betalar en del av maten och så. Vad är vanligaste priset för de?

Suck, kan ju säga att jag inte blev glad åt att hon fick honom. Hon har uttryckligen sagt att hon inte vill ha något djur, och så fick hon honom ändå. Nu är hon ju glad, men det lär antagligen gå över snabbt. Slutar väl med att det blir som marsvinet, han hamnade hos mig efter en tids vanvård. :mad:

Lessons ska inte hållas i par, för de lägger ägg hela tiden. Du får hålla pippin tillsammans med en av samma kön. Kontakta Gum på Zoonen, hon kan jättemycket!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 447
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 311
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar