Leriga hästar

Sv: Leriga hästar

Gud, jag hade nästan glömt hur dom kan se ut:rofl: Dom hästar jag "umgâs" med nuförtiden har inte ens en chans att se ut sâ
 
Sv: Leriga hästar

Jag blev själv ganska förskräckt när jag såg det, för han brukar inte rulla sig sådär, och dessutom är det torrt i hagen.. Trodde jag :crazy:
 
Sv: Leriga hästar

hahaha! vilken sköning! har en skimmel som gillar liknande lerinpackning... :crazy:
 
Sv: Leriga hästar

Det där var ju inte så farligt.
Skulle vara glad om mina hästar såg ut sådär på hösten.
För dom är det vara gnugga gnugga gnugga tills dom är täckta av lera, hela ansiktet ska vara packat i lera också. :crazy:
 
Sv: Leriga hästar

Va gulligt, men oj så jobbigt :rofl: . Va snabb du va trots allt. Bra metod, den ska jag prova nästa gång. Jag brukar vräka på en massa torv när mitt sto vill retas och pinkar i stallgången:cool: . Det funkar det med:D .
 
Sv: Leriga hästar

ja torv brukar vara suveränt till det mesta.

Finns det inga fler smarta sätt? Eller står alla och ryktar i fem timmar?
 
Sv: Leriga hästar

Haha, snyggt!! Den hade ju ganska lång päls, vilket gör det ännu jobbigare.. Brukar få bort leran med piggborste, sedan rotviska och till sist innan ryktningen fuska lite genom att dra ryktborsten mot en fuktig svamp istället för skrapan. Blank och fin igen efter typ 20 min ;)
 
Sv: Leriga hästar

Först borsta bort leran med piggborste sen damsuger jag hästen o avslutar med en snabb avborstning, det går snabbt o du får en ren damfri häst :)
 
Sv: Leriga hästar

Jag tar först en gummiskrapa och masserar upp skiten. Sedan tar jag en blöt/fuktig svamp och drar av dammet. Låter hästen torka (tar högst 5 min). Är pålle inte ren då så gör jag samma sak en gång till. Sedan ryktar jag :D
Tar ungefär en halvtimme och när man är klar ser hästen nästan nybadad ut :D
 
Sv: Leriga hästar

SUCK! Jag blir galen när jag kommer till stallet och min häst har rullat sig i värsta lerpölen! Om hon har lyckats lika bra som din polle brukar jag ta svettskrapan (en sån i stål med plasthandtag) och ta den sidan med piggar och dra av skiten. Det funkar jättebra!

Får hoppas att jag har en betydligt renare häst att åka till i eftermiddag!

:bump:
 
Sv: Leriga hästar

Kardinal skrev:
ja torv brukar vara suveränt till det mesta.

Finns det inga fler smarta sätt? Eller står alla och ryktar i fem timmar?

Skulle min se ut sådär skulle jag bara borsta av det värsta.
Annars kan ju höstryckstvätt va en idé?
 
Sv: Leriga hästar

Naggur skrev:
Skulle min se ut sådär skulle jag bara borsta av det värsta.
Annars kan ju höstryckstvätt va en idé?

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: Högtryckstvätten!! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Min häst gillar inte hårda borstar, så det är inte roligt när hon ser ut så där. Men då får hon stå ut med piggborsten på de värsta ställena och sen borsta, borsta, borsta med mjukare och mjukare borste...
 
Sv: Leriga hästar

Men jösses :eek: Tur att inte min rullar sig i leran, hon avskyr att bli skrubbad med den riviga borsten... Annars brukar täcken vara populärt att ha på dom :angel:
 
Sv: Leriga hästar

haha vilken lortgris :bow:

jag skulle ha först tagit bort det värsta med en piggborste, typ skrapat bort så som du gjorde. Sedan skulle jag virvlat upp smutsen med en sådan där gummiborste (typ massageborste med stora piggar) och efter den gått över hästen med en lätt fuktad svamp.....så har jag alltid gjort på mina lortgrisar och det brukar ge bra resultat!
 
Sv: Leriga hästar

fram med slangen!!! :bump: :bump: :bump: om jag inte hade planerat att rida alltså..

Beundrar din i härdighet:bow: :bow: :bow:
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 246
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 002
Senast: Mickizz
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 583
Senast: lady_vip
·
Hästvård Att de rullar över huvud taget när de tappar pälsen, är svettiga, fulla med insekter och liknande, det förstår man ju, det kliar...
2
Svar
39
· Visningar
7 768
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp