Wille

Trådstartare
Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får effekt av lergigan? Läkaren kunde inte svara på det.

Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får effekt av lergigan? Läkaren kunde inte svara på det.
Screenshot_20231114_150011_Chrome.webp

Google har svar på det mesta.

Det är nog ganska individuellt och framförallt beror det på hur hög ångesten har hunnit bli innan man tar läkemedel. Har den hunnit bli för hög kan det vara svårt att få effekt. Men bra att du får testa olika😊
Ok. det var ju lite deppigt att höra. Jag kan gå upp i hög ångest rätt snabbt.

Atarax funkade bra för mig mot panikångest :)
Det funkar inte alls för mig. Jag får fylleben samtidigt som jag har full panik i huvudet. Jätteobehagligt. Är ju också ett antihistamin så jag riskerar att vara trött konstant. Hade inte provat att byta om det inte var för tröttheten jag känner hela tiden.

Det funkar inte alls för mig. Jag får fylleben samtidigt som jag har full panik i huvudet. Jätteobehagligt. Är ju också ett antihistamin så jag riskerar att vara trött konstant. Hade inte provat att byta om det inte var för tröttheten jag känner hela tiden.
Läste för övrigt i fass om atarax och skulle inte våga ta det.

Lergigan kan på sin höjd ge hjärtstillestånd och då har man ju inga mer problem efter det.

Ah, ja det är ju så himla olika det där!
Hoppas lergiganen funkar bra för dig :)

Läste för övrigt i fass om atarax och skulle inte våga ta det.

Lergigan kan på sin höjd ge hjärtstillestånd och då har man ju inga mer problem efter det.
Jag har tagit både Atarax, Lergigan och Alimemazin. Av Alimemazin blir jag som en sengångare dagen efter(tar till kvällen pga sömnbesvär). De andra två ger oerhört mycket mindre sån biverkning för mig.
Hoppas det funkar samma för dig!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 120
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 624
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Eftersom jag äter litium måste jag regelbundet lämna prover för att se att sköldkörteln fungerar som den ska. Nu lämnade jag nya prover...
2
Svar
24
· Visningar
1 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka