Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Främst ångestdämpande.Vilken effekt vill du ha?
Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får effekt av lergigan? Läkaren kunde inte svara på det.
30-60 minuter enligt Region Dalarna från GoogleÄr det någon som vet hur lång tid det tar innan man får effekt av lergigan? Läkaren kunde inte svara på det.
Tack! Då lär den fungera bättre som akutmedicin än alimemazin.30-60 minuter enligt Region Dalarna från Google
Det är nog ganska individuellt och framförallt beror det på hur hög ångesten har hunnit bli innan man tar läkemedel. Har den hunnit bli för hög kan det vara svårt att få effekt. Men bra att du får testa olikaTack! Då lär den fungera bättre som akutmedicin än alimemazin.
Igår hade jag en rätt massiv ångestattack nästan 1½ timme efter att jag tagit alimemazin.
Ok. det var ju lite deppigt att höra. Jag kan gå upp i hög ångest rätt snabbt.Det är nog ganska individuellt och framförallt beror det på hur hög ångesten har hunnit bli innan man tar läkemedel. Har den hunnit bli för hög kan det vara svårt att få effekt. Men bra att du får testa olika
Inte säkert att det blir så för dig, du får prova dig framOk. det var ju lite deppigt att höra. Jag kan gå upp i hög ångest rätt snabbt.
Atarax funkade bra för mig mot panikångestOk. det var ju lite deppigt att höra. Jag kan gå upp i hög ångest rätt snabbt.
Det funkar inte alls för mig. Jag får fylleben samtidigt som jag har full panik i huvudet. Jätteobehagligt. Är ju också ett antihistamin så jag riskerar att vara trött konstant. Hade inte provat att byta om det inte var för tröttheten jag känner hela tiden.Atarax funkade bra för mig mot panikångest
Läste för övrigt i fass om atarax och skulle inte våga ta det.Det funkar inte alls för mig. Jag får fylleben samtidigt som jag har full panik i huvudet. Jätteobehagligt. Är ju också ett antihistamin så jag riskerar att vara trött konstant. Hade inte provat att byta om det inte var för tröttheten jag känner hela tiden.
Ah, ja det är ju så himla olika det där!Det funkar inte alls för mig. Jag får fylleben samtidigt som jag har full panik i huvudet. Jätteobehagligt. Är ju också ett antihistamin så jag riskerar att vara trött konstant. Hade inte provat att byta om det inte var för tröttheten jag känner hela tiden.
Jag har tagit både Atarax, Lergigan och Alimemazin. Av Alimemazin blir jag som en sengångare dagen efter(tar till kvällen pga sömnbesvär). De andra två ger oerhört mycket mindre sån biverkning för mig.Läste för övrigt i fass om atarax och skulle inte våga ta det.
Lergigan kan på sin höjd ge hjärtstillestånd och då har man ju inga mer problem efter det.
Har också haft det, länge sedan nu dock. Tog inte bort ångesten helt, men slapp de värsta topparna jag med.Har haft lergigan mot ångest och det tog udden av de värsta topparna, så det hjälpte bra.
Känns ju så där om det inte hjälper fullt ut.Har haft lergigan mot ångest och det tog udden av de värsta topparna, så det hjälpte bra.
Fast der kan man inte riktigt räkna med när man tar milda mediciner.Känns ju så där om det inte hjälper fullt ut.
Fast jag kan ju inte längre. Inget funkar.Grejen är väl oftast att medicinen ska ta bort topparna så att man klarar av att jobba sig igenom situationen själv?