Leonberger

Sv: Leonberger

min kompis har en hane från sjöbjörnens som fyller 7 nu i juni.

th_DSC00093.jpg

th_PICT1616.jpg

th_Bild007.jpg

*KL*

Ja jag vet att jag puttar upp en gammal tråd men hellre det är att starta en ny :angel:

Jo jag tänkte höra med er som har leonberger om ni brukar få höra att ni har st. bernhards ? När jag är ute och går med min leonberger hane så brukar jag höra:
-Kolla vilken fin st. bernhard
-Vilken fin hund, en st. bernhard va?
-Kolla en båtsman hund :D
-Titta vilken stor hund, sagt av en tant och hennes man/sambo säger då: -Mmm, en st. bernhard.

Det är ju stoooor skillnad på en leonberger och en st. bernhard, för det första är ju bernardinerna fläckiga och de har en annan huvudform och nos. Om de inte är 100% säkra kan de väl fråga i stället ;) Idag gick jag faktiskt förbi ett sällskap som visste att det var en leonberger även om de inte uttalade det rätt :angel:

Haha, ja folk är inte riktigt riktiga..

Jag har fått höra schäfer, rottis (eeeehhh.. en långhårig då??) och boxer (när hon va valp) :rofl:

Har fått höra schäfer flera gånger, nyligen fick jag frågan vilken typ av mastiff hon är. :angel:

Jösses :eek: sedan när blev rottis rödbruna, långhåriga och med svarta masker :D :angel: ja man blir inte förvånad :angel:

Schäfer har jag faktiskt inte hört än :D och jag hoppas att jag slipper det :angel: det är ju enorm skillnad på dom två :D

Har ingen leonberger nu men har haft .Jag köpte min tik 1988 och då såg man inte rasen så ofta , folk frågade ofta vad det var för blandis jag hade.Denna härliga hund fanns ständigt vid min sida tills hon var nio år.Jag släppte ut henne på tomten med en av de andra av våra hundar och fem minuter senare hittar jag henne raklång och död i snön.Det var en oerhörd chock och en oerhörd sorg.Detta hände två dagar innan julafton och det var en hemsk julhelg.Jag sörjde så jag blev liggande sjuk.Jag inbillade mig att hörde på nätterna, hon brukade sova nedanför min säng.
Hon har en alldeles, alldeles egen vrå i mitt hjärta.
För hon fattas mig fortfarande.

Usch vad hemskt :( jag fasar inför den dagen min grabb går bort men förhoppningsvis dröjer det många år till =) Däremot förlorade jag min katt fredagen före 2:a advent 2005 och det var ingen rolig jul. Det är nackdelen med djur, de lever inte lika länge som vi men man får vara glad och tacksam över den tid man får med dom :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Annique
·
Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 391
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka