Leonberger

Sv: Leonberger

Bild024.jpg

Här kommer förhoppningsvis en bild på min gamla gubbe:confused:

Oj va stort de blev... Förlåt... men de funkade ju:rofl:

Lägger in en äldre bild när han va yngre o kraftigare:)

KopiaavHPIM0821.jpg

kl

Jag har sedan ett par veckor tillbaka en Leonberger tik (okey då, 25% st bernard :o ) som nu är 11 månader ungefär.

Diva :love:
DSC00074-1.jpg

DSC00091.jpg

Med våran schabrador Xerox :p , efter ett havsdopp.
DSC00106-1.jpg

ahh! nu har jag löst det. Här kommer bilder på min leonberger tik 5 år.
9287834.jpg

Senast ändrad:

:love: :love: :love:
Men hur får ni bilderna att vara i texten? när jag testar blir det bara länkar till bilderna? *teknisk idiot, jag vet*

jag gjorde som det stod tidigare i tråden. :) och inte heller jag något tekniskt geni så testa igen :)
2c363fb3d7_alvapluttis_13467.JPG

jag har också två lejon en på 1½ och en på 4 år. Vart kommer era ifrån? Nån i närheten av dalarna?

hmm så teknisk var jag.. min bild försvann igen.
Min som är på bilden som syns tidigare är från landvetter, Knockandos.

Stilig :) Han är riktigt mörk, är nog första gången jag har sett en så pass mörk Leonberger.

Mina kommer från Vallonbygdens :) Roligt att det fanns många Lejonägare här på buke. =) Från vilken/vilka kennel/kennlar kommer dina ifrån ?

Stilig :) Han är riktigt mörk, är nog första gången jag har sett en så pass mörk Leonberger.

Gissar att de är min Felix du pratar om.....
Ja har är rätt så mörk. Mörkare på sommaren o ljusare på vintern.

En stilig herre om jag får säga de själv:rofl:

Han kommer uppifrån Sveg!!

Jag hade en tik från Remröd's kennel, skaffade henne -96 som förstahund och fick ta bort vintern 2005-2006. Blir det ny hund någon gång blir det tveklöst en Leonberger till. :love:

Som man brukar säga :D En gång Leonberger, alltid Leonberger :D Det stämmer alldeles utmärkt på mig, jag kommer aldrig ha en annan ras möjligtvis när jag är gammal men vi får se =)

Ja har :banana: :banana:
Han heter Baloo och blir 7 i år:love:

Han är expert på att få fukteksem på senhösten o vintrarna.
oops stora bilder:o

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Annique
·
Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 391
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka