Leonberger

K

Knudor

Hej!!

Har en leonberger kille här hemma som blev 9 år nu i Onsdags.
Lite nyfken på om fler här på Buke har eller har haft lejon och på hur gamla de är eller har blivit.

Sv: Leonberger

Jag har också ett lejon. En tik på 1,5 år nu en liten vilda, men nog är hon underbar (ibland);)

Vår tik som var Leonberger/Pyrenéer tog vi bort i höstas.
Hon var född 1996 så hon blev 10½ år!

Till saken hör att hennes pappa, som var renrasig Leonberger, blev den äldsta i Sverige genom tiderna- 14 år! :)

(Detta är vad jag har hört om honom, kan vara felaktiga uppgifter)

OJ!!!

Det var gammalt för vilken hund som helst men än mer för en sådan stor hund.

Då finns de hopp att jag får behålla min prins ett tag till:love:

Konstigt att det inte står med på rekordsidan på SLBK :confused: Men det kanske aldrig rapporterades in till dom, den hunden som innehar rekordet på sidan blev 13 år och 3 månader och det är inte illa det heller :)

Jo det har jag oxå sett.

Som sagt, detta är vad jag hört, inte vad jag vet :D

Jag har leonberger :bump: både stora och små ... Min tik är nu 5 år och har sina valpar här hemma som springer runt och river allt i sin väg :devil:

ÅH. Lyllos er som har en leonberger jag skulle kunna Göra precis vad som hells för att få en har inte nån någon bild??

har tusen bilder.. men är sanslöst oteknisk så trots att folk beskivit så har jag inte lyckats lägga in dem.. tror jag behöver en "lägga in bilder for dummies" handbok för att klara det...

hahaha precis som jag.
Har oxå mängder med bilder.
Hade tidigare en tik men hon blev bara 1 1/2 år....

En underbarare ras att leva me får man leta efter om man nu kan lära sig leva med "lite" skit i hörnerna:rofl:

ÅH. Lyllos er som har en leonberger jag skulle kunna Göra precis vad som hells för att få en har inte nån någon bild??

Jodå, massvis :D Slänger in en bild på Atlas :love:

Atlas252.jpg

Tack tack :) Dock är han inte så gammal så han har inte riktigt stabiliserat sig i kroppen och fått den där massan och musklerna än men det kommer väl med tiden :)

Det är inte svårt alls :) Har du bilderna på ex. photbucket ellr pixbox ? Om du har det så tar du bara fram bilden som du vill lägga in och kopierar URL-länken. Sedan när du har skrivit ett inlägg så klickar du på den lilla fyrkantiga rutan med "berg" på, mellan kuvertet och meddelande bubblan, och klistrar in URL:n där. Glöm inte att ta bort det ena http:// annars blir det knas :D Om det är en väldigt stor bild så kopierar du bara länken och klistrar in i inlägget. Sedan kan du klicka på förhandsgranska inlägg så ser du om bilden syns eller inte och klicka sedan på skicka svar, precis som vanligt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Annique
·
Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 391
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka