Leksakshästar (70-80tal?)

Halcyon

Trådstartare
Har 3st leksakshästar hemma som prydnad och jag vill veta mera om dem och skulle va kul om fanns flera som har sådana här hästar.

Enda jag vet att den vita med prickar på är ifrån 70 eller 80 talet någon gång då min pappa har haft den när han va yngre. Dem andra köpt på loppis/second hand.

leksakshaumlstar8jkle_zps46451223.jpg

Sv: Leksakshästar (70-80tal?)

Det är hongkong kopior av Breyerhästar. Är de äkta har de ett runt märke på insidan av ena låret, riktigt gamla kan ha endast ett b.. Mycket eventuellt är den vita äkta , men jag tror inte det.

Senast ändrad:

Har 3st leksakshästar hemma som prydnad och jag vill veta mera om dem och skulle va kul om fanns flera som har sådana här hästar.

Enda jag vet att den vita med prickar på är ifrån 70 eller 80 talet någon gång då min pappa har haft den när han va yngre. Dem andra köpt på loppis/second hand.

leksakshaumlstar8jkle_zps46451223.jpg

ÅH, en sån grå har jag kvar sen jag var liten, med en liten vit sadel till också! :love:

Den lektes med på slutet av 60-talet eller början av 70. Kanske orsaken till att jag alltid haft en speciellt gott öga till skimlar..? ;)

Det är hongkong kopior av Breyerhästar. Är de äkta har de ett runt märke på insidan av ena låret, riktigt gamla kan ha endast ett b.. Mycket eventuellt är den vita äkta , men jag tror inte det.

Vad innebär det att de är Breyerhästar? Min är av nån form av hårdplast, tror jag. Får kolla om den är märkt eller inte, spännande! :)

Tack för svaret :) Ja då är detta tyvärr kopior hela gänget jag har hongkong på bakbenen. Kanske skulle nämnt det, dock lika fina för mig ändå :)

Milene: Kul få veta att det är såpas gamla :)

Hittade min gamla häst idag! :)

Funderar över den där märkningen, ska det STÅ Hongkong eller Breyer? Hästen har nån form av rund märkning längst upp på insidan av höger lår, men jag kan omöjligt se att det står nåt / VAD det står. Är lika glad för den hur det än är. :)

Dottern utbrast spontant när hon såg hästen: "TÖLTAR den???"

Ja, gör den det..?

Om den är precis lik min grå så är det honkong.
Finns ett märke på höger bakben och under det står hong kong på min.
Annars som KungTulle skriver ska det va ett runt märke med b om det är en breyer.

Liknande trådar

Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 688
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 176
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 752
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar