Leksaker till marsvin?

E

eiwo

Vad har ni för leksaker/aktiviteter till era marsvin? :) Har precis fixat en lekhage till mina, de har sina hus som normalt står i buren i den hagen och en 'boll' av nät som man kan lägga sallad eller liknande i men inget annat :( De är ganska aktiva av sej och brukar ofta hoppa upp på husen och liknande, så det vore kul om de kunde få lite saker att roa sej med där. Men frågan är vad? Har kollat runt på internet och det finns ju massa roliga saker att hoppa upp på och så för hamstrar, men inget för marsvin. Någon som byggt något eget? Tips och idéer? :)

Sv: Leksaker till marsvin?

Jag har märkt att mina skiter fullständigt i leksaker. De gillar skrymseln och vrår, att knö sig in under nåt som de kanske egentligen inte får plats under/i tex. Sen gillar de allt som har med mat att göra. De gånger mina fick kraftfoder spred jag ut det på burbotten/golv/vart de nu var så att de fick jobba lite för det. Kunde även sprida ut gurkbitar lite varstans så att de fick gå o leta. Min ena gillade att gå på upptäcksfärd- helt enkelt gå runt o bara kolla läget, oavsett vad man tog fram (om det inte var mat, för mat var viktigare än allt såklart). Min andra ville mest springa runt på matsalsmattan under matsalsbordet och sen krypa in under soffan eller en byrå. Då var de som mest roade... :p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 335
Senast: Ajda
·
Hundträning Behöver gnälla av mig, och kanske kan jag få nåt tips oxå... Min hund har i flera månader varit under allergiutredning, och får endast...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 706
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 211
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar