Leksaker till hunden

A

Alpin87

Förslag på leksaker att hitta på till hunden :)

Som man kan göra själv och som får dem att tänka till lite. :)
 
Sv: Leksaker till hunden

Paket med godis! Det fungerar med en vanlig toarulle som du stoppar något gott i och knölar ihop ändarna. Sen kan man göra det svårare när hunden blir van.
 
Sv: Leksaker till hunden

aktiveringsbollen är A o O. finns hos de flesta djurbutiken för ungefär 200 kr.

Här appoteras/letas det snusdosor med godis i...men man får inte tugga på dosan utan ska ge den till matte/husse och då får man innehållet.

Märgben (vi ger den råa o frysta) är oxå stimulerande...räcker lääänge här trots två rottor som tuggar o slickar...tänk på storleken ibland får man specialbeställa i charken för att de inte ska vara för små...

lycka till
 
Sv: Leksaker till hunden

vi har inga kampleksaker till våran hund, dels för att han har svårt att avbryta lek och för att jag inte vill stimulera det beteendet.

däremot har han en liten mjuk sak som ser ut som en rugbyboll med tänder som piper, och den är rolig :p bollar av alla sorter är också roligt. sen ska han få en stor fet gris i julklapp också :D

det finns stora gummiklumpar med ett genomgående hål i på djuraffärerna som man kan köpa nån slags pasta att ha i, den verkar smart! som ett fejkat märgben ungefär. jag är lite skraj för att ge min ett riktigt, har hört att det är många hundar som inte pallar sånt.
 
Sv: Leksaker till hunden

Såg att Isis redan tipsat om toarullar, så då får jag tipsa om hand-puppets.
Har en bäver med gosig päls som man trär över handen(sticker lillfinger och tumme i dess "armar"), som min vovve verkligen uppskattar.
När jag tar fram Bävern blir det vår gosstund, och han får samtidigt träna på att visa hänsyn och inte bita för hårt :)
 
Sv: Leksaker till hunden

man kan gömma godis i det mesta.

Toarullar är redan nämt. Jättekul att slita sönder även om det inte är godis i för övrigt. :D
man kan vika in godis i handdukar, gömma det under plastburkar på golvet, i plastburkar med lock hunden kan få av själv, kastruller, små papplådor.

jag har provat det mesta. bara man har lite fantasi så kan man hitta en massa saker. Framför allt i köksskåpen. :D
se bara till att hunden inte kan skada sig på sakerna.
 
Sv: Leksaker till hunden

Dessutom kan man gömma godis i en PET-flaska. Det håller hunden sysselsatt ett bra tag i början :)
 
Sv: Leksaker till hunden

inte om det klarar tugga sönder petflaskan...beror på hundras om man vill använa det eller ej...
 
Sv: Leksaker till hunden

Min bror och jag har gjort en ganska konstig leksak till hans snart 2 åriga Riesenschnauzer, Atlaz. Vi har skurit en ganska lång skåra i en tennisboll. Så om man håller i bollen och klämmer på den så ser det ut som en glad öppen mun. Så vi brukar lägga godis där i, så får Atlaz kämpa ett bra tag innan han får tag på godiset. Personligen förstår jag inte hur han lyckas :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 244
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
932
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 652
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp