"Leksaker" i hagen ?

Armani__

Trådstartare
Hejsan.

Kanske en lite konstig tråd, men men hoppas ni kan hjälpa mig :angel:

Min vallack går tillsammans med ett sto i hagen, som faktiskt är ganska så tråkig och livlös av sig så jag känner att han blir lite uttråkad i hagen. Han står mest och ser sur ut, och när han försöker gå fram till stoet så surar hon mest och han får snällt gå därifrån igen.

I alla fall, har ni något tips på hur man kan göra hagen lite mer rolig för min pojke, så han har lite mer att sysselsätta sig med? T.ex. slänga ut grenar till honom så han har något att tugga på, eller bygga något... Ja eller bara något så han har något att göra.

Hagarna är regäla och de får mat ute, men han ser verkligen ut att ha tråkigt.

Som sagt, konstig tråd kanske, men såga mig inte totalt! ;)

Tack på förhand! /Fanny.
 
Sv: "Leksaker" i hagen ?

Släng ut lite granar eller något litet träd. Det brukar roa dem ett par dagar i alla fall. :p
 
Sv: "Leksaker" i hagen ?

jag har haft punkterade läder fotbollar till min kuse tidigare,han tyckte det va jätte skojjigt:D
sen tog han och hittade på egna lekar,kast med vattenhink va oxå en favorit;) tömde hinken på vatten och lekte helt sonika sönder den efteråt....matte va ganska trött på att köpa hinkar efter ett tag...
pinnar/grenar kan han roa sig med oxå om han kommer över någon i hagen.

mvh Arabizar
 
Sv: "Leksaker" i hagen ?

Okej, kanske skulle ta och ingförskaffa ett par fotbollar, kan ju låta vovven där hemma punktera dem först och sedan te med dem till stallet - två flugor i en smäll, haha..

Men det där med grenar funderade jag lite på, låter som en bra idé. Han gillar ju att stå och gnaga så det skulle han nog uppskatta, ett tag i alla fall.

Tack så länge!
 
Sv: "Leksaker" i hagen ?

Saker man kan göra sönder brukar vara populärt. :angel:
Träplankor/träbitar insmetade med melass är en annan favorit.
Glasspaket/andra former av beållare som man lägger morötter/foder i är också skoj.
Stora badbollar eller gymnastikbollar tycker en del är skoj.
Lite "småfarliga" (dvs läskiga) saker brukar också få fart på dem.

Men bäst av allt, så vore en rolig hästkompis nog den bästa lösningen. Går din häst inte i flock? För i så fall skulle jag nog helst prövat att släppa in lite fler hästar i hagen bara. :)
 
Sv: "Leksaker" i hagen ?

Ja, jag hade gärna låtit min häst gå med de andra, men den andra vallcaken hatar min vallack (har aldrig gått med en annan vallack i sin hage så jag tror att det beror på det, vi har verkligen försökt..). Han biter sönder honom fullständigt och tränger honom igenom stakteten så min stakare är rent livrädd.
Vi försökte i somras, då de gick i ännu större hagar, men det räckte med att min Armani kom närmre än 50-100 meter så blev den andre tosig..

Därför har vi delat dem på två, min vallack fick gå med det tråkigaste stoet, tyvärr..

Förslag på detta? :angel:
 
Sv: "Leksaker" i hagen ?

hej! min chevan har en grön happy horse boll, eller vad dom nu heter en boll med hantag, som finns att köpa på typ börjes tingsryd, tror jag...
han gillar ju att bita i saker så handtaget underlättar!
sen hittar han på egna leksaker, vattenhinkar, hösilge plasten. Små tunna träd stumpar, och sen brukar jag lägga ut en trasig grimma, som dom inte kan fastna i, det brukar vara omtyckt!
Gör många små hål i en stor petflaska och häll den full med pelets och häng den i ett träd... det gillar då mina.....
Eller en tennisboll från en kvist i ett träd...
Ja min chevan gillar ju iaf detta...

// Mallan
 
Sv: "Leksaker" i hagen ?

Mina hästar är gnagare. Funderar på om de är bävrar jag skaffat mig :smirk: Iaf så slänger jag med jämna mellanrum ut ordentliga pinnar i hagen, alltså stoooora grenar eller mindre stockar. Väldigt populärt. De har också bollar i alla storlekar som de faktiskt sparkar/pötter på ibland ;)
 
Sv: "Leksaker" i hagen ?

Hejsan!
Det där med petflaska i trädet vore en super-smart idé! Ska hänga upp två så sur-stoet inte surar iväg Armani när han vill testa, haha..

Och det där med söndriga grimmor, det har man ju alltid liggandes, kan vara en idé att använda som leksak!

Ni är underbara, tack så länge!!
 
Sv: "Leksaker" i hagen ?

Jo min käre prins tycker också om det där att få stå och gnaga så en stooooor kvist/mindre träd eller gran vore nog en kul idé för honom.

Tack så länge, tur det finns sådana som er!
 
Sv: "Leksaker" i hagen ?

Ja, jag hade gärna låtit min häst gå med de andra, men den andra vallcaken hatar min vallack (har aldrig gått med en annan vallack i sin hage så jag tror att det beror på det, vi har verkligen försökt..). Han biter sönder honom fullständigt och tränger honom igenom stakteten så min stakare är rent livrädd.
Vi försökte i somras, då de gick i ännu större hagar, men det räckte med att min Armani kom närmre än 50-100 meter så blev den andre tosig..

Därför har vi delat dem på två, min vallack fick gå med det tråkigaste stoet, tyvärr..

Förslag på detta? :angel:
Köp en rooolig lite ponny. :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 096
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 668
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 550
Senast: Stereo
·
Hästhantering Jag fick hem min unghingst i nov 21, hyrde in honom 2 mil bort hos en kompis som också hade unghingst. Han stod där till i höstas då han...
Svar
1
· Visningar
1 113
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp