Leksaker för vuxen

Sv: Leksaker för vuxen

När barnet är uppe lekar de:) Inget konstigare än så.
Han tycker inte sådant är roligt och eftersom han jobbar fem dagar i veckan och fyra nätter tycker jag ändå att han kan slippa sådant de där få timmarna innan vi lägger oss. Men han vantrivs inne och då det inte går att gå ut så vill jag ge honom en present som jag hoppas han tycker om och som gör att han får något trevligt inne.
Han är varken data eller tv-typen, han har inget som är skönt och avkopplande hemma.

Jag tycker tvärtom att han måste jobba på sin husallergi.

Huset är där man bor. Det kräver omsorg och daglig skötsel.

Samma med ett förhållande. Det kräver också daglig skötsel. Av BÄGGE.
(för att inte tala om relationen med barnen)

Att TS ska hitta på roliga lekar för att få honom att stanna inne känns lite som att försöka uppfostra en hundvalp....

/bistertanten

Jo, det spelar roll eftersom vårt barn sover inne. Men det är mest för kvällarna jag jobbar borta som jag tänker på. Men visst vore det trevligt om vi t.ex. kunde lägga puzzel tillsammans. Frågan är om han har tålamod till det:p

Jag tänkte i termerna positiv förstärkning ja. Min sambo har verkligen jämt arbetat, han har svårt att varva ner och koppla av och jag vill bara att han ska lära sig att man inte måste sitta och må dåligt över att han inte kan måla fönster typ.
Men vi ger vårt förhållande daglig skötsel (de dagarna vi ses) och som sagt innan pratar jag om tiden när sonen sover.
Jag tycker att han ändå kan få vara ledig någon gång, vi har veckostädschema och den omsorgen räcker för huset. Hela somrarna snickrar han på det dessutom och fixar ved osv.

Han gillar inte att bygga modeller? Det finns ju bilar, flygplan och säkert traktorer i byggsats som han kan sätta ihop och sedan måla. :)

Köpte en igår åt honom, jag tycker det verkar vara en bra sak men han trodde de bara var för perfektionister. Men jag hoppas det är något han kommer tycka om :)

Jag förstår verkligen ditt dilemma, eftersom min sambo är likadan. Sitta still 5 minuter är 5 minuter för mycket. Det är svårt att förklara hur det är att leva med en sådan människa, det måste nästan upplevas för att man ska kunna förstå hur enormt behov dom har av att det alltid ska hända något. Det går inte att säga åt en sådan människa att sätta sig ner (jag försökte förra julen, det slutade med att han gick ut och åkte skidor i 2 timmar för att bli av med energi).

Jag skulle rekomendera något hantverk där han får tänka ut egna designer, arbeta med händerna och ändå hela tiden se resultat av det han gör. Till exempel läderhantverk som någon nämnde tidigare.

Pyroteknik? Koka sina egna nyårssmällar kan man göra i köket. :p

Du missade har barn delen:p
(jo töntig är jag;))

Honung: Skinnarbeten kommer det nog bli mer av, vi ska bara ha ihjäl lite djur först:)

Och jag som genast tänkte på att fönsterrenovering kan man ju pyssla med inne medan ungen sover.

Mins när min mamma höll på och skrapade och donade och hur bra jag somnade då. Värre när hon satte igång bandslipen men det är en annan historia.

Ptr

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 905
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 463
Senast: Calmiche
·
Relationer Orkar inte gömma mig bakom ett anonymt nick... Hur säger man till sin sambo att hans klädstil suger utan att låta som en elak kärring...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
33 493
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar