Leksaker för vuxen

AgentCarter

Trådstartare
Min sambo avskyr att vara inne i huset, han vill alltid vara ute och greja.
Men eftersom jag jobbar kvällar/vill se honom någon gång så måste han vara inne ibland och tycker det är så tråkigt.
Han är en friluftsmänniska, jägare och bonde. Inte förtjust i dator eller tv-spel.
Vad kan man ge honom så han har något att göra inne? Han är en tänkare och gör gärna saker.
Har föreslagit lego men det tyckte han inte var kul, frågat om modell byggande men det tyckte han bara var för perfektionister. Men tänkte hitta någon traktor så kan han pröva och ge den till sonen sen om den blir kass:p

Har ni några andra tips?

Sv: Leksaker för vuxen

Då skulle han behöva dra upp barnet när det sover ;)
Jag jobbar till 22 så det blir för sent med både lek och matlagning.

Gnist: Ja det är nog något för honom! Han är en tänkande görare, vet inte hur länge han skulle tycka det vore kul med suduko. Men jag tänker prova båda.

Hushållsarbete? Matlagning, städning, tvätten, disken, osv.

Läser han böcker? Göra flugor eller drag om han fiskar? Koka sylt o marmelad, lägga in grönsaker från skog och trädgård?

Fast det är väl en ganska kass hobby att städa?
Läser knappt, kan göra på sin höjd pannkakor och vi odlar inget (och det går inte att göra på vintern)

kanske testa o göra arbeten i läder tex.. göra mönster på gevärsremmar , knivhölster ,

Lära sig göra ciceleringar ( tror de heter så ) dvs mönster på metall typ gevär knivseggar bara fantasin sätter gränser .

Skaffa en symaskin? Ganska kul hobby att sy lite och man känner sig så duktig när man faktiskt fått ihop något som går att använda :D

Korsord, sudoku, knep och knåp.

Jag och min snubbe löser rätt mycket korsord tillsammans. Det är toppen. Vi kompletterar varandra och har vissa korsord som vi har börjat lära oss hur de funkar.

An annan sak var att vi började spela datorspel tillsammans. Jag trodde inte heller att jag skulle tycka om det, men vi spelar sådana där spel som är historier där man tar sig vidare, snarare än tävlingsspel där man kämpar mot varandra. Det var riktigt kul ett tag, såpass att jag bara var "tvungen" att svänga förbi efter kvällspasset på hemtjänsten och spela en timme vid halv ett på natten, bara för att det var så skoj. :o

Att planera resor tillsammans är också härligt. Inte sällan härligare än själva resan.
Jag och mitt ex planerade hur vi skulle renovera lägenheten. Det var fint. Sen var det ett helvete när vi väl renoverade, men att planera... Sitta i timmar och leta efter kakel och golv... Det där går ju att applicera på massa saker, som trädgård, djur, allt möjligt.

Du kanske inte specifikt frågade efter saker tillsammans, men det kanske kan vara en motivation att få in honom.

Rubriken antyder nästan något mer... oanständigt. Har ni båda fritid och energi vid 22 på kvällen då barnet sover är det ju också en utmärkt tid för vuxenlekar sas :o

Fast det är väl en ganska kass hobby att städa?
Läser knappt, kan göra på sin höjd pannkakor och vi odlar inget (och det går inte att göra på vintern)

Fattar jag rätt här? Han gillar inte att vara inne men är gärna ute och grejar. Han kan inte laga mat.

Och barnet sover alltid när han är inne med det?

Inne finns ju en hel del att göra, vare sig det är en hobby eller inte.

Jag tycker nog också att just matlagning (han kan ju göra lunchlådor eller storkok, om det är för sent att äta middag), bakning, krukväxter och fönsterodling av olika slag, diverse heminredingsprojekt i olika skala och naturligtvis ett visst mått av städning, är väl sådant som man gör inne om man inte bara tar igen sig.

eftersom jag jobbar kvällar/vill se honom någon gång så måste han vara inne ibland och tycker det är så tråkigt... Vad kan man ge honom så han har något att göra inne.
Jag förstår inte; han ska vara inne så du får "se honom" - men han ska sysselsättas som ett barn?

Om ni vill umgås så är det väl det ni ska göra. Ute eller inne spelar väl ingen roll.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 905
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 463
Senast: Calmiche
·
Relationer Orkar inte gömma mig bakom ett anonymt nick... Hur säger man till sin sambo att hans klädstil suger utan att låta som en elak kärring...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
33 493
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar