Eliteanka
Trådstartare
Har en 3årig valack som antagligen har lite kli i tänderna för han ska bita i ALLT han kommer åt. Inte elakt huggande utan ska smaka på absolut allt som kommer i närheten. Han är oerhört ouppfostrad (tror jag!!) då han tigger väldigt mycket, går inte att gå ut med för han är "rädd" för allt, slänger sig åt alla håll och kanter, sysselsätts han inte varje dag med longering,löshoppning eller ridning så blir han rent utav ett monster. Och jag själv känner att jag vill inte att han ska röra på sig 7 dagar i veckan... Han behöver sysselsättning och jag har nu funderat på en boll till honom. Någon som vet någon extra populär boll som ni använder till era häst/hästar? Jolly Boll har jag kollat runt lite på, men hur "oförstörbar" är denna egentligen ? För min galning vill mer än gärna både bita och sparka, kanske till och med ligga på den... Vad är era bästa tips för att sysselsätta en väldigt pigg och nyfiken unghäst? Tillägger att min häst är en arab och sköter sig inte heller vid ridning, vilket jag tror beror på för lite hjärnaktivitet! Tacksam för alla tips jag kan få